Obrazem: Obchvat Dolní Lhoty na silnici I/34 je na jarní finiš dobře připraven

I/34, obchvat Dolní Lhoty, dokončovací práce na novém mostě. Pramen: SwietelskyI/34, obchvat Dolní Lhoty, dokončovací práce na novém mostě. Pramen: Swietelsky

Položena je většina podkladních asfaltových hutněných vrstev, dokončena je třísetmetrová protihluková stěna a dokončovací práce probíhají i na sto metrů dlouhém novém mostě.

Na stavbě obchvatu Dolní Lhoty, tvořící nový úsek silnice I/34 mezi Stráží nad Nežárkou a Lásenicí, sice nastane před Vánoci zimní technologická přestávka, ale práce odpovídají harmonogramu zhotovitele. Termín dokončení dle Smlouvy o dílo v srpnu 2023 by tedy neměl být ohrožen.

„Důležité bylo, že jsme se časově dokázali vyrovnat s velmi deštivým jarem a zářím, protože zemním pracím nadbytek vody nesvědčí,“ řekl Vít Sirotek, stavbyvedoucí ze závodu Dopravní stavby Jih společnosti SWIETELSKY stavební, která obchvat buduje. Práce na 2,65 kilometru měřícím obchvatu začaly v srpnu 2021 a vyjdou na zhruba čtvrt miliardy korun bez daně.

Položena je většina podkladních asfaltových hutněných vrstev, dokončena je třísetmetrová protihluková stěna a dokončovací práce probíhají i na sto metrů dlouhém novém mostě. Už od jara jsou v provozu křižovatky budoucí trasy I/34 s novými úseky silnic II/153 a III/1537 do Příbraze a napojení místních komunikací do obce Dolní Lhota.

I/34, obchvat Dolní Lhoty, dokončovací práce na novém mostě. Pramen: SwietelskyI/34, obchvat Dolní Lhoty, skrývky ornice v místě budoucí křižovatky. Pramen: SwietelskyI/34, obchvat Dolní Lhoty, pokládka asfaltových hutněných vrstev. Pramen: SwietelskyI/34, obchvat Dolní Lhoty, zprovozněná křižovatka I/34 a II/153. Pramen: SwietelskyI/34, obchvat Dolní Lhoty, spodní stavba nového mostu. Pramen: SwietelskyI/34, obchvat Dolní Lhoty, betonáž nosné konstrukce nového mostu. Pramen: Swietelsky

„Řidičům, jedoucím po původní silnici přes obec se může zdát, že máme hotovo a brzy se po obchvatu bude jezdit, ale na jaře nás ještě čeká hodně práce,“ dodal Vít Sirotek.

Především půjde o odvodnění stavby, terénní a vegetační úpravy, a hlavně zbývající konstrukční vrstvy nové komunikace, instalaci svodidel a trvalého dopravního značení.

Stavbaři ale místo neopustí ani po zprovoznění, protože budou pracovat na napojení nové trasy I/34 na původní ve směrech na Lásenici a Stráž. V místech napojení se bude jezdit na semafory vždy po polovině vozovky. Následně se odstraní provizorní komunikace, definitivně upraví napojení místních komunikací na Dolní Lhotu a části, které přestaly sloužit dopravě, se zrekultivují. To potrvá do podzimu 2023.

Investorem stavby, která zlepší parametry silnice a odstraní nebezpečné úseky a křížení, je Ředitelství silnic a dálnic. Obchvat bude dvoupruhový se dvěma úrovňovými křižovatkami (doplněnými o odbočovací a připojovací pruhy) a třetím pruhem pro předjíždění ve směru na Jindřichův Hradec. Řidičům tedy poskytne vyšší bezpečnost a plynulost dopravy, neboť pojedou plynule už od obchvatu Stráže, dokončeného v roce 2007.

Novostavba silnice I/34 prochází katastrálními územími Stráž nad Nežárkou, Příbraz a Dolní Lhota.

Tagy I/34 Stráž nad Nežárkou - Lásenice Swietelsky stavební
9 komentářů