V Německu vyjela poprvé s cestujícími nová generace rychlovlaků ICE 3neo
Nové jednotky poprvé umožní v německých rychlovlacích přepravu jízdních kol
Deutsche Bahn dnes poprvé vyrazila s cestujícími do provozu s novými rychlovlaky ICE 3neo od Siemensu. K uvedení do provozu došlo dva a půl roku po první objednávce. Do roku 2029 jich DB převezme celkem 73.
ICE 3neo je zatím nejnovějším typem německých rychlovlaků. Jejich nasazení přinese 32 tisíc míst denně navíc. Dopravce tím chce přispět k přesunu lidí z aut a letadel na železnici. Německo chce během osmi let zdvojnásobit počet cestujících ve vlacích.
Dopravce připomněl, že i přes pandemii a kolaps dodavatelských řetězců se podařilo dodat nové jednotky velmi rychle od objednávky. „Tento úspěch je možný především díky vynikající spolupráci s DB, ale také proto, že ICE 3neo je založeno na naší osvědčené platformě Velaro. I přes dobu výstavby se nám podařilo rekordně rychle zavést mnoho inovací v interiéru, které cestujícím přinesou větší pohodlí,“ řekl Michael Peter, generální ředitel Siemens Mobility:
Nová jednotka je poprvé vyrazila dnes na trať z Frankfurtu nad Mohanem do Kolína nad Rýnem. Od změny jízdního řádu od 11. prosince pak mohou cestující zažít vlak v pravidelném provozu mezi Dortmundem, Kolínem nad Rýnem a Frankfurtem nad Mohanem až do Mnichova přes novou vysokorychlostní trať Wendligen–Ulm. Dodávkou dalších vlaků DB postupně rozšiřuje oblast provozu. Od roku 2024 se bude ICE 3neo používat také na mezinárodních linkách do Belgie a Nizozemska.
Ve vlaku je 8 míst na jízdní kola. V jiných soupravách ICE kola nebylo možné dosud vozit. Okna jsou vybavena tabulemi pro průchod mobilního signálu. Jednotky jsou nastaveny na rychlost 300 km/h.
Prvních šestnáct jednotek bude mít ještě původní interiér, od 17. budou mít novou podobu, kterou DB představila v květnu.