Lufthansa se připravuje na návrat A380, první superjumbo německého dopravce opustilo poušť
Letecká společnost plánuje v příštím roce vrátit na nebe až pět A380, největší dopravní letadla světa jí mají pomoci s letní špičkou.
Přípravy německé Lufthansy na návrat největšího dopravního letadla světa zpět do provozu pokračují. V pátek 2. prosince v odpoledních hodinách vzlétl z letiště v Teruelu Airbus A380 s registrací D-AIMK. Devět let starý letoun zamířil na základnu dopravce ve Frankfurtu nad Mohanem jako první poté, co strávil odstavený ve španělské poušti více než dva a půl roku.
S pasažéry letěl naposledy 12. března 2020, k dlouhodobému odstavení zamířil do Teruelu po nástupu pandemie o dva měsíce později. Zpátky do Německa se vydal s vysunutým podvozkem, po dlouhém uzemnění totiž mechanici nemohli otestovat jeho správnou funkčnost.
Grab your cameras, dear #planespotter! 📷 Incoming big bird! ✈️ Today, our first #A380 reactivated by @TarmacAerosave will come back from #Teruel to @Airport_FRA. Track Mike-Kilo @flightradar24 LH9921. ETA: 19.16 LT Frankfurt. pic.twitter.com/5RN61dtz56
— Lufthansa News (@lufthansaNews) December 2, 2022
Podle dřívějšího prohlášení aerolinie se čtyřmotoroví obři vrátí zpátky do aktivního provozu v polovině příštího roku. Hlavním důvodem je očekávaná velká poptávka po létání během letní sezóny. Už letos byla právě ve špičce spousta dopravců na hraně dostupných kapacit. Mnozí se navíc stále potýkají se zpožděním dodávek objednaných letadel.
Všech svých čtrnáct Airbusů A380 rozmístila Lufthansa na začátku pandemie na dvou letištích; ve francouzském Tarbes a právě v Teruelu. Zatímco šestice strojů se již zbavila, osm stále zůstává v její flotile. S jakými konkrétními letouny se opět svezou cestující, zatím zveřejněné není, v červnu ale mluvčí Lufthansy prohlásil, že se jich na nebe vrátí čtyři až pět. Létat by měly z Mnichova.