Společnost M-Silnice obhájila cenu pod miliardu a míří za zakázkou na obchvat Lišova
ŘSD nejnižší nabídku podrobilo zevrubnému zkoumání a vyžádalo si od firmy dodatečné kalkulace.
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) vybralo firmu, která postaví 9,5 kilometru dlouhý obchvat Lišova a Štěpánovic na silnici I/34 na Českobudějovicku. Jako vítěz tendru byla potvrzena společnost M-Silnice, která byla s cenou 963,9 milionu nejlevnější.
Tato skutečnost je známá už od srpna, ŘSD nicméně nejnižší nabídku podrobilo zevrubnému zkoumání a vyžádalo si od firmy dodatečné kalkulace, aby se potvrdila realističnost ceny. Ta je na úrovni 76,5 procenta předpokladu ŘSD (1,259 mld.). Kvůli přezkoumávání ceny se zahájení stavby odsunulo z letošního roku na první čtvrtletí roku příštího.
Výsledek tendru oznámil šéf ŘSD Radek Mátl. „Stavbu by měla realizovat společnost M-Silnice za nabídkovou cenu 963,9 milionu korun bez DPH. Stavba má vydané pravomocné stavební povolení,“ uvedl Mátl. Tendru se celkem účastnilo osm uchazečů, druhá nejnižší nabídka byla ve výši 1,127 miliardy korun.
Stavba se na Lišovském prahu, který odděluje Českobudějovickou a Třeboňskou pánev, napojí na čtyřpruhovou přeložku silnice I/34 u Českých Budějovic, díky které přestal tranzit v roce 1999 zatěžovat východní část Českých Budějovic a město Rudolfov. V místě napojení vznikne mimoúrovňová křižovatka Klauda.
Dál kolem Lišova a Štěpánovic bude silnice dvoupruhová. Na trase vznikne i přes 70 metrů dlouhý most přes Miletínský potok, ekodukt s lesní cestou a zhruba uprostřed i druhá mimoúrovňová křižovatka, která napojí Lišov a Štěpánovice.
Přeložka silnice, která slouží také jako přivaděč k dálnici D3, výrazně uleví městu Lišov i řidičům. Podle posledního sčítání dopravy z roku 2020 městem denně projede 14 tisíc aut. Silnice přitom už dávno nevyhovuje současným nárokům. Mezi Štěpánovicemi a Lišovem je příliš úzká a nebezpečně se klikatí, což vede k častým dopravním nehodám.
Nový obchvat by měl být hotov v roce 2024.