ŘSD začne s pracemi na tunelu Homole na budoucí dálnici D35, vybrala firmu na přeložku plynovodu
Soutěž na stavební firmu s projektantem tunelu ještě běží, termín pro podání nabídek je posunut na konec listopadu.
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) sice ještě neví, kdo postaví nový tunel Homole na jednom z budoucích úseků dálnice D35, přesto v jeho okolí začne v příštích dnech stavební ruch. ŘSD zasmluvnilo zakázku na přeložku dvou vysokotlakých plynovodů, které stojí dálnici a tunelu v cestě. Jejich stavbu tak může uskutečnit, než se začne budovat tunel v úseku dálnice Ostrov – Vysoké Mýto. Zakázku za 64,84 milionu korun získalo sdružení firem Swietelsky stavební a I. SPZ. Vyplývá to z údajů v registru smluv.
Samotná stavba tunelu je zatím ve druhé části soutěže, v které ŘSD hledá zároveň projektanta a stavbaře v režimu Design & Build. Investor obdržel celkem osm žádostí o účast, podrobnosti k zájemcům ale nesdělil. Lhůta pro podání nabídek byla několikrát posunuta, z 11. srpna aktuálně na 28. listopadu.
ŘSD tunel vyjmulo z úseku Ostrov – Vysoké Mýto, na jehož stavbu hodlá vypsat soutěž separátně příští rok. Tunel bude mít dva tubusy, pravý bude dlouhý 570 metrů a levý 525 metrů. Odhadovaná cena zakázky je 2,46 miliardy korun. Stavět by se mělo v letech 2023 až 2026, tedy současně s celým úsekem Ostrov – Vysoké Mýto, který je dlouhý přes šest kilometrů.
Kvůli tunelu ŘSD loni vypsalo předběžné tržní konzultace, které měly ukázat, zda se taková metoda výběru dodavatele vyplatí. Volba nechat pod jednou smlouvou projektanta i zhotovitele má své opodstatnění i kvůli zkušenosti s tunelem Pohůrka na D3 u Českých Budějovic, kde se po zahájení stavby musela změnit metoda výstavby tunelu. Původní projekt se ukázal jako nepoužitelný.
Tunel Homole podejde frekventovanou silnici I/17. Část tunelu má být hloubená a část ražená.