Norimberk dokončil modernizaci metra, převzal od Siemensu 35. nový vlak
VAG nasazuje nové vozy na nejdelší linku U1.
Více než dva roky po dodávce první soupravy pro metro v Norimberku dodala společnost Siemens Mobility poslední z 35 objednaných vlaků. Oznámil to norimberský dopravní podnik VAG Verkehrs-Aktiengesellschaft Nürnberg.
Pro druhé největší bavorské město jde o významný mezník v modernizaci metra. Čtyřvozové vlaky typu G1 jsou nasazeny na linku metra U1 mezi Langwasser-Süd a Fürth-Hardhöhe.
„Flotila vlaků G1 od společnosti Siemens Mobility vytvoří zvýšenou kapacitu pro pohodlnou a ekologickou místní dopravu v Norimberku,“ říká Sebastian Lohse, projektový manažer pro G1 ve společnosti Siemens Mobility.
Podle projektového manažera ve VAG Bernda Meier-Alta získal dopravní podnik nákupem inovativní a výkonné vozidlo pro další desítky let. „Máme pozitivní zpětnou vazbu od našich cestujících, zejména od lidí s omezenou schopností pohybu. To je pro nás také důležité, protože místní veřejná doprava poskytuje služby obecného zájmu,“ řekl Meier-Alta.
Na lince U1 tak nyní jezdí pouze nové soupravy. Linka U1 je se svými 18,5 kilometry a 27 stanicemi nejdelší ze tří norimberských linek metra, které letos slaví 50 let provozu.
Nové vlaky mají kapacitu 604 cestujících, z toho je 128 míst k sezení. Souprava je dlouhá 75,4 metrů, maximální rychlost je 80 kilometrů za hodinu. Vlaky jsou vybaveny wifi, slibují podstatně lepší přístup pro vozíčkáře či tělesně postižené. Metro vyráběl vídeňský závod Siemensu. Norimberská síť metra je dlouhá 36 kilometrů, má 46 stanic.
Dopravní podnik za ně zaplatil 263,2 milionu eur, čtvrtinu nákladů pokryla dotace od bavorské vlády. Vlaky G1 U-Bahn nahradily všechny dvouvozové vozy řady DT1 a DT2. Pouze dva dvouvozové vozy řady DT1 cestující příležitostně využívají pro různé slavnostní příležitosti. Soupravy DT1 jezdí v norimberském metru od začátku provozu v roce 1972.