Rhétská dráha se chystá na rekordní jízdu s vlakem dlouhým 1,91 kilometru
Vlak bude obsluhovat sedm strojvedoucích.
Švýcarský kanton Graubünden bude v sobotu svědkem pokusu o nezvyklý železniční rekord. Provozovatel a dopravce tratí zapsaných na seznamu světového dědictví UNESCO Rhätische Bahn se 29. října pokusí vypravit nejdelší osobní vlak na svět.
Rhétská dráha zveřejnila tento týden detaily o celé akci. Pokus o světový rekord bude vysílat švýcarská televize Blick TV.
Heute um 14 Uhr lassen wir den längsten Reisezug von Bergün nach Alvaneu fahren. Schaue alles im Livestream von @Blickch an und verpasse nichts. Klicke auf den Link für weitere Informationen: https://t.co/cRjmubzJcR#worldrecord #trainlove #magicalmoment #bergün #myswitzerland pic.twitter.com/Y0R9sYdvtW
— Rhätische Bahn (@rhaetischebahn) October 29, 2022
Rekordně dlouhý vlak má měřit 1,91 kilometru. Bude sestaven především z jednotek Capricorn. Oficiální start bude ve stanici Preda u severního portálu tunelu Albula, odkud bude sjíždět po jednom z nejkrásnějších úseků celé železnice do Bergünu. Rychlost bude omezena na maximálně 35 km/h. Po zastávce v Bergünu bude pokračoval dál do Filisuru, odkud se poté vydá přejet jeden z nejznámějších mostů na světě: viadukt Landwasser. Rekordní souprava pak bude před stanicí Alvaneu rozpojena, v neděli se vrátí Rhätische Bahn na této trati k normálnímu jízdnímu řádu.
Jedním z partnerů akce je i výrobce železničních modelů Märklin, který ukáže 80 metrů dlouhý model rekordního vlaku. „Švýcarsko je železniční země jako žádná jiná. Letos slavíme 175 let švýcarských železnic. Tímto pokusem o světový rekord chce RhB a její partneři přispět a provést jízdu, která se dosud nikdy neuskutečnila,“ řekl šéf RhB Renato Fasciati.
Pokus o železniční rekord v datech:
– Trasa z Predy do Alvaneu je dlouhá 24 930 metrů.
– Překonáno 789,4 m nadmořské výšky (Preda = 1 788,7 m n. m.; Alvaneu = 999,3 m n. m.).
– Rekordní vlak pojede přes 48 mostů a 22 tunelů.
– Největší viadukt na trase světových rekordů je světoznámý Landwasser viadukt krátce za Filisurem o délce 142 metrů a výšce 65 metrů.
– Nejdelším tunelem na trase světového rekordu je tunel Greifenstein těsně před Filisurem s 698 metry.
– Při testu světového rekordu se generuje 4 000 kWh brzdné energie (rekuperace).
– Světový rekord pojede vlak rychlostí 30 až 35 km/h.
– Vlak se skládá z 25 čtyřvozových jednotek Capricorn a je celkem dlouhý 1,91 kilometru.
– Hmotnost rekordního vlaku bude kolem 2 990 tun.
– Komunikaci uvnitř vlaku zajišťuje civilní obrana pomocí polního telefonu dlouhého téměř 2 kilometry.
– Dále je ve vlaku nasazeno sedm strojvedoucích a 21 techniků, aby mohli vlak řídit.