V Brně se představila nová tramvaj Škoda ForCity Smart 45T, začne najíždět zkušební kilometry
Tramvaje budou obsluhovat především novou trať ke kampusu, které se někdy přezdívá brněnské metro.
Škoda Group a Dopravní podnik města Brna (DPMB) dnes na nové trati k brněnskému kampusu veřejnosti představily první z objednané série nových tramvají ForCity Smart 45T.
„Podle požadavků Drážního úřadu bude tramvaj v dalších týdnech najíždět potřebné kilometry bez cestujících a budou na nich prováděny některé typové zkoušky. Následně bude ve zkušebním provozu s cestujícími. Předpokládáme, že ji do pravidelného provozu zařadíme během prosince,“ uvedl šéf DPMB Miloš Havránek.
Nová obousměrná tramvaj má postupně nahradit stárnoucí vozidla KT8D5 z 80. a 90. let. Dopravní podnik závazně objednal pět tramvají, do konce roku by do Brna měla dorazit ještě jedna, na zbylé tři si cestující počkají do března 2023. Na dalších 35 vozidel má DPMB opci, kterou využije podle finančních možností.
Nové obousměrné tramvaje jsou určeny především pro linku 8, která bude obsluhovat novou trať ke kampusu a bohunické nemocnici a je na obou konečných zakončena úvratí. Nová kilometrová trať, které se pro nejdelší tramvajový tunel v tuzemsku (600 m) někdy přezdívá brněnské metro, by měla být otevřena provozu s cestujícími koncem roku.
„Nová šalina je nejmodernějším vozidlem z naší dílny a věřím, že bude další desítky let sloužit k plné spokojenosti všech obyvatel a návštěvníků moravské metropole,“ řekl prezident regionu CZ/SK ve Škodě Group Tomáš Ignačák.
Tramvaj ForCity Smart 45T je obousměrné plně nízkopodlažní tříčlánkové vozidlo s otočnými podvozky. Měří 31 metrů a pojme až 233 cestujících, z toho 64 sedících. Maximální provozní rychlost je 70 km/h. Tramvaj je klimatizovaná, má kamerový systém, USB nabíječky nebo částečně ztmavená boční okna. Elektrická výzbroj umožňuje rekuperaci, tedy navracení elektřiny při brždění zpět do sítě.