Počet cestujících ve vlacích RegioJetu do Chorvatska překonal hranici sta tisíc
RegioJet hlásí za letní sezónu v celé své síti nárůst počtu cestujících o 12 %.
RegioJet během letní sezóny pokořil svůj cíl přepravit ve vlacích mezi Českem a Chorvatskem nejméně sto tisíc cestujících. Překonal tak loňský rekord, kdy k Jadranu jelo žlutými vlaky 98 tisíc pasažérů.
RegioJet to uvedl ve zprávě k výsledkům letní sezóny. Přesné číslo o počtu cestujících neuvedl. „Letošní letní sezona byla výrazně lepší, protože do ní nezasáhla covidová opatření. Na chorvatských spojích jsme i letos dosáhli dobrých čísel. Splnili jsme stanovený cíl sto tisíc přepravených cestujících, kteří si na našich palubách mohli užít komfort lůžkových vozů a veškerý palubní servis. Zájem cestujících o Rijeku a Split byl takřka vyrovnaný. Návazných autobusů v Chorvatsku využilo zhruba 40 % cestujících,” říká Jakub Svoboda, výkonný ředitel vlakové dopravy RegioJet.
RegioJet letos změnil trasu, přestal jezdit přes Budapešť. Ani tak se mu nevyhnuly komplikace v podobě častých zpoždění, krácení vlaků do Ogulinu a rozvozů k moři autobusy. „Letní provoz byl úspěšný, zároveň však i náročný. Nedostatků na linkách, mj. i těch závazkových, jsme si vědomi, intenzivně a kontinuálně pracujeme na zlepšení všech našich služeb,“ dodal Svoboda.
Za celou letní sezónu od června do září hlásí RegioJet ve svých vlacích a autobusech 3,8 milionu cestujících, což je meziroční nárůst o 12 %. Nejvíce rostly mezinárodní linky. U vlaků o třetinu, v autobusové dopravě dokonce dvojnásobně.
„V červnu jsme ve spolupráci s Ukrajinskými železnicemi spustili linku Praha – Přemyšl. Do té doby bylo spojení provozováno jako humanitární, kdy jezdily speciální soupravy složené z lůžkových vozů, a také nákladních, které převážely humanitární pomoc. Na původně humanitární lince s námi během léta cestovaly desítky tisíc cestujících a dále posilujeme kapacitu přidáváním lůžkových vozů. Jsme rádi, že jsme dokázali cestujícím na této dálkové trase nabídnout zvýšený komfort cestování v podobě lůžkových vozů, občerstvení a ostatních služeb, např. wifi zdarma nebo snídaně v ceně jízdenky,“ doplňuje Jakub Svoboda.
Podle Dity Tomešové, ředitelky autobusové dopravy RegioJetu, došlo u autobusů v počtu přepravených cestujících k návratu před covidem. „Po covidu se mnohé změnilo. Například si všímáme nového trendu v nákupu jízdenek, kdy cestující kupují jízdenky s menší časovou rezervou než před covidem,“ dodala.