Slovensko jedná s Leo Expressem, aby jezdil společně se ZSSK už od letošního prosince
Slovenské ministerstvo o posunu jednalo i se španělskými majiteli Leo Expressu.
Slovenské ministerstvo dopravy zvažuje, že by na trasu mezi Bratislavou a Komárnem pustilo českého dopravce Leo Express až o rok dříve, než byl plán. Jedná s ním o tom, že by vlaky provozoval už od letošního prosince ve spolupráci se státním dopravcem Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK).
Ve svém vyjádření na facebooku to uvedl ministr dopravy Andrej Doležal. „Jsme v předsmluvním vztahu na devět let. Jednáme o tom, že by jezdili na trati už od tohoto prosince, i když soupravy bude mít až v červnu příštího roku,“ uvedl Doležal. Podle něj by první rok šlo o spolupráci se ZSSK. Podle něj proběhla jednání i se zástupci španělských státních drah Renfe, kterým Leo Express patří. „Můžu potvrdit, že probíhají jednání s Ministerstvem dopravy Slovenské republiky. Nicméně jejich obsah je důvěrný, a z tohoto důvodu je nemůžeme blíže komentovat,“ řekl mluvčí Leo Express Emil Sedlařík.
O účast ve výběrovém řízení projevilo zájem sedm dopravců, ve finále své nabídky předložily tři firmy. Vedle Leo Expressu ještě společnosti ZSSK a Yosaria Trains, tedy slovenský státní a slovenský soukromý dopravce. Leo Express by měl podle podmínek výběrového řízení zajišťovat provoz od 10. prosince 2023 do 9. prosince 2032. Už při oznámení o výběru ale ministerstvo uvedlo, že je možný start o rok dříve. Leo Express na trať nasadí jednotky Alstom Coradia LINT 41.
Na trati z Bratislavy do Komárna jezdil do prosince 2020 RegioJet, který získal v minulosti smlouvu také přímým zadáním. Po jejím uplynutí se stát rozhodl provizorně zadat provoz ZSSK, která provozuje soupravy ve spolupráci s ÖBB.