ODOS Cargo převzalo poslední EffiShunter 1000M

Poslední EffiShunter 1000M pro ODOS Cargo. Foto:: Dalibor Palko / CZ LOKOPoslední EffiShunter 1000M pro ODOS Cargo. Foto:: Dalibor Palko / CZ LOKO

Důvodem pro celkovou modernizaci je především vybavení lokomotiv palubní částí evropského vlakového zabezpečovače ETCS.

Společnost ODOS Cargo převzala tento týden lokomotivu 742.767. Jde v pořadí o čtvrtý EffiShunter 1000M kompletně zmodernizovaný společností CZ LOKO.

Firma působí jako licencovaný dopravce na území České a Slovenské republiky. Zároveň svoje lokomotivy poskytuje k dalšímu pronájmu. Pro udržení své pozice na trhu se ODOS Cargo rozhodlo částečně modernizovat svůj park lokomotiv, když zadalo modernizaci čtyř starších strojů řady 742 společnosti CZ LOKO.

První lokomotiva z tohoto kontraktu 742.764 byla dokončena v dubnu 2022. Poslední lokomotivu 742.767 se podařilo předat o pět měsíců později. Důvodem pro celkovou modernizaci je především vybavení lokomotiv palubní částí evropského vlakového zabezpečovače ETCS, který bude od roku 2025 povinnou výbavou pro provoz na hlavních tratích v ČR. Nezanedbatelnou výhodou je také efektivnější provoz a jednodušší zajištění údržby, stejně jako vyšší komfort pro obsluhující personál.

Vozidlo typu EffiShunter 1000M je čtyřnápravové hnací vozidlo, vybavené spalovacím motorem Caterpillar 3508C o výkonu 1000 kW. Vzniká kompletní modernizací lokomotiv řad 740/742, vyráběných tehdejší lokomotivkou ČKD. Z původní lokomotivy je využit upravený hlavní rám s podvozky. Ostatní celky jsou vyráběny nově. V případě strojů pro ODOS Cargo byly první tři modernizovány v jihlavském závodě CZ LOKO. Čtvrtý prošel modernizací v České Třebové.

Poslední EffiShunter 1000M pro ODOS Cargo. Foto:: Dalibor Palko / CZ LOKOPoslední EffiShunter 1000M pro ODOS Cargo. Foto:: Dalibor Palko / CZ LOKOPoslední EffiShunter 1000M pro ODOS Cargo. Foto:: Dalibor Palko / CZ LOKO

Dalibor Palko, CZ LOKO

Tagy CZ Loko EffiShunter 1000M ODOS Cargo
4 komentáře