Eurostar musí omezovat kapacitu, kvůli Brexitu nezvládá odbavit cestující
Terminálem St Pancras projde nyní za hodinu o 700 lidí méně než před brexitem.
Plány na přesun cestujících z letadel do vysokorychlostních vlaků mohou v některých případech zadrhnout nejen na nedostatečné infrastruktuře, ale i na lidských zdrojích.
Provozovatel rychlovlaků mezi Velkou Británií a kontinentální Evropou Eurostar uvedl, že jeho kapacita je v Londýně o zhruba 30 % nižší než před Brexitem. Důvodem jsou kontroly ve stanicích po vystoupení Velké Británie z Evropské unie.
Podle šéfa Eurostaru Jacquese Damase kontroly výrazně prodloužily dobu odbavení ve stanicích. Kvůli tomu musel dopravce omezit provoz řady spojů.
A short thread on #Eurostar🧵
CEO of Eurostar, Jacques Damas, has kindly responded to my request for info regarding closure of #Ebbsfleet, #Ashford and #DisneylandParis services. He also sets out other challenges impacting the core-service👇 1/8 https://t.co/2FHnZutB6S
— Huw Merriman MP (@HuwMerriman) September 27, 2022
Vyplývá to z dopisu šéfa Eurostar šéfovi výboru pro dopravu v britském parlamentu Huw Merrimanovi. Poslanec ho zveřejnil na Twitteru. Podle Damase je zhruba 40 % cestujících v Eurostaru z Velké Británie a jen orazítkování pasu zabere u každého cestujícího nejméně 15 vteřin. Ještě před brexitem zvládla například stanice London St Pancras odbavit 2 200 cestujících za hodinu, nyní jen 1 500.