Video: Posledním úsekem D7 bude obchvat Postoloprt. Náročná stavba má začít do tří let
Řidiči by se po kompletně hotové D7 z Prahy do Chomutova měli projet v roce 2028.
Budování chomutovské dálnice D7 se má završit v roce 2028 pětikilometrovým úsekem kolem Postoloprt. Půjde stavebně o jeden z nejnáročnějších úseků, který vede záplavovým územím Ohře a Chomutovky a kříží dvě železniční tratě. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) aktuálně přineslo nové prezentační video k obchvatu.
Podobně jako u Chlumčan nebo nedalekých Loun vznikne dálnice rozšířením současného obchvatu, nynější silnice I/7 se stane levou polovinou nové D7. Na úseku vznikne osm mostních objektů přímo na dálnici, dva mosty nad dálnicí a jeden podchod. Stavba zahrnuje i mimoúrovňovou křižovatku Březno.
„V rámci přípravy stavby nyní probíhá aktualizace dokumentace pro vydání územního rozhodnutí, inženýring pro územní řízení a jsou zahájené práce na projektové dokumentaci pro vydání stavebního povolení. Také již probíhá jednání s vlastníky dotčených pozemků,“ uvedla mluvčí ŘSD Dana Zikešová.
Podle letáku ŘSD by měla výstavba dálnice na území Postoloprt, která je vedena jako zkapacitnění obchvatu, začít v roce 2025. Dokončení je naplánované na rok 2028. Předpokládaná cena zhruba pětikilometrového úseku bude dle nynějších odhadů 2,14 miliardy korun bez DPH.
Z 80 plánovaných kilometrů D7 je dosud hotovo 48 kilometrů, delší souvislé úseky jsou od Prahy ke Slanému a od Postoloprt k Chomutovu, doplňuje je krátký úsek u Sulce a na něj navazující obchvat Panenského Týnce, který byl otevřen loni. Buduje se dálniční obchvat Loun, který má být v polovičním profilu otevřen v říjnu. Ve výstavbě je i obchvat Chlumčan, který by měl být uveden do provozu v srpnu 2024.
Řidiči by se po kompletně hotové D7 z Prahy do Chomutova měli projet v roce 2028. Jako poslední přijde na řadu právě úsek u Postoloprt.