ŘVC chystá přístaviště rekreačních plavidel v Hřensku, využije loni zvýšených daleb
Mezi Ústím nad Labem a hranicí s Německem dnes není na Labi žádné veřejné přístaviště pro rekreační plavidla.
Ředitelství vodních cest (ŘVC) chystá druhou část modernizace lodního stání v Hřensku, která bude tentokrát zaměřena na malá rekreační plavidla. Na pravém břehu v jižní části obce hodlá zbudovat devadesátimetrové molo pro plavidla do maximální délky 20 metrů.
ŘVC argumentuje tím, že mezi Ústím nad Labem a hranicí s Německem není na Labi žádné veřejné přístaviště pro rekreační plavidla. „To je v přímém rozporu s potenciálem turistických zajímavostí vázaných na město Děčín i Národní park České Švýcarsko s východiskem v Hřensku,“ píše se v dokumentaci předložené do procesu EIA.
Molo složené z betonových plováků by se mělo začít budovat ještě letos, práce potrvají 40 týdnů. Molo bude široké tři metry. Vůdcům plavidel nabídne mimo jiné elektrickou a vodovodní přípojku. Bude ukotveno třicetimetrovým vysokopevnostním řetězem ke břehu a pomocí pohyblivé ocelové konstrukce také ke stávajícím dalbám.
Ty byly zmodernizovány loni, kdy je ŘVC nechalo zvýšit o téměř pět metrů, čímž se tyto pilíře dostaly asi tři metry nad úroveň povodňové hladiny z roku 2002. Slouží zejména k vyčkávání nákladních lodí na přípřež remorkérem Beskydy, zároveň představují poslední místo, kde se mohou lodě za povodní bezpečně vyvázat, pokud při nástupu povodně nejsou schopny doplout proti proudu do nejbližšího ochranného přístavu v Děčíně-Rozbělesích. Mezi Drážďany a Děčínem totiž není žádný ochranný přístav.