ŘSD zprovoznilo první část obchvatu Frýdku-Místku s napojením dálnice D56
Dálnice D56 se stala šestou kompletní českou dálnicí (společně s D2, D5, D8, D10 a D46).
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) dnes po čtyřech letech výstavby zprovoznilo první část obchvatu Frýdku-Místku (D48), současně se řidičům v plném profilu otevřelo také napojení dálnice D56 na nový obchvat. Ten navazuje na D48 od Příboru, na východě zatím končí na okružní křižovatce Frýdlantská.
„Nové úseky odkloní z města tranzitní dopravu v západojižním a severojižním směru, čímž výrazně vzroste bezpečnost i plynulost silničního provozu. Významného poklesu dopravy, hluku a emisí se dočkají zejména obyvatelé v okolí aktuálně velmi zatížených ulic Příborská, Beskydská a Frýdlantská,“ uvedl šéf ŘSD Radek Mátl.
Z hlediska budování české dálniční sítě představuje zajímavost především 2,2 kilometru dlouhý úsek dálnice D56, který se na nový obchvat napojuje. S jeho otevřením byla dálnice D56 dokončena a stala se tak šestou kompletní českou dálnicí (společně s D2, D5, D8, D10 a D46). Patří ovšem také k nejkratším, měří pouhých 14 kilometrů.
Definitivně si ale město oddychne až po zprovoznění i druhé části obchvatu ve směru na Český Těšín a Jablunkov. Podle Mátla je jeho otevření v plánu ještě před koncem roku, i když zpočátku z části pouze v polovičním profilu.
Dálnice D48 tvoří v rámci Moravskoslezského kraje důležitou dopravní tepnu orientovanou západovýchodním směrem. Začíná u Bělotína, kde se odpojuje z dálnice D1 a propojuje jižní část Moravskoslezského kraje se střední Moravou a Polskem. Dálnice D56 je orientována severojižním směrem a spojuje Ostravu s rekreační lokalitou v okolí vodní nádrže Šance v Moravskoslezských Beskydech a pohořím Beskydy obecně.