České dráhy spouští pilotní provoz žádostí o odškodnění online pro papírové jízdenky
Dopravce přišel na způsob, jak se ochránit před zneužitím opakovaných žádostí o kompenzace.
Cestující Českých drah s papírovými jízdenkami budou mít od 1. září možnost žádat o odškodnění při zpoždění vlaků elektronickou cestou. Dosud to jde jen osobně na pokladně nebo poštou.
Dopravce od září spouští pilotní testovací období nového systému. Při podání žádosti o odškodnění u papírových jízdenek vydaných na pokladně bylo nutné předložit originály těchto dokladů, což souviselo s ochranou proti zneužití, např. opakované žádosti o odškodnění na stejný doklad různými osobami. „V současnosti jsme dokončili a interně otestovali nový kontrolní systém, který vylučuje opakovanou výplatu odškodnění na jeden doklad i v případě, že nebudeme mít k dispozici originál, a kdy cestující zašle pouze jeho naskenovanou kopii,“ vysvětlil mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.
Žádost lze podat přes formulář na webových stránkách ČD, ke kterému cestující přiloží scan nebo fotografii příslušné jízdenky. Přístup k odškodnění se tak ještě více zjednoduší a více zákazníků ho bude moci vyřídit přímo ze svého domova nebo z kanceláře.
V případě elektronických jízdenek lze žádat o odškodnění elektronicky již několik let.