Rozšíření D1 u Brna na šest pruhů má změněné stavební povolení, most přes koridor bude nový
Uzávěrka pro podání nabídek je v listopadu, ŘSD letos stihne maximálně přípravné práce.
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) je o krok blíže svému plánu na rozšíření dálnice D1 okolo Brna na 6 jízdních pruhů. Ministerstvo dopravy vydalo změnu již dříve vydaného stavebního povolení, která řeší proměnu jednoho z mostů v úseku Brno-centrum – Brno-Jih.
Vyplývá to z informací na úřední desce. Změna povolená se týká mostu přes železniční koridor Brno -Břeclav. V roce 2020 vydané povolené počítalo jen s jeho rekonstrukcí, nakonec dojde ke zbourání a postavení nového. „Důvodem je aktuální stavebně – technický stav mostu vyžadující jeho kompletní výměnu. Rozšíření o další pruh je provedeno z důvodu podrobné koordinace se sousední stavbou D1 01191.B Brno západ – Brno centrum,“ uvedlo ministerstvo v rozhodnutí.
Do řízení se snažila dostat ještě Voda z Tetčic, spolek se zálibou blokování důležitých staveb. Ministerstvo ale vstup do řízení nepovolilo.
Na zhotovitele úseku aktuálně běží soutěž, termín pro podání nabídek je aktuálně 11. listopadu. Hodnota zakázky je 1,3 miliardy korun. Stavět by se mělo příští rok. „Letos proběhne maximálně kácení a přípravné práce,“ řekl ředitel brněnského závodu David Fiala.
Jde o jeden z nejvytíženějších úseků české dálniční sítě, denně zde projede 80 tisíc aut. Stavba potrvá dva roky. Její délka je ovšem také jedním ze soutěžních kritérií.
Jedná se o první úsek dlouho plánové stavby, která má postupně zajistit rozšíření na šest pruhů od Kývalky po Holubice, tedy od 182. k 210. kilometru. První úsek k plánovanému rozšíření je mezi křižovatkami s výpadovkou na Znojmo a Mikulov a s dálnicí D2. Vedle tranzitní dopravy je na ní i intenzivní doprava mezi Brnem a nejbližším okolím a lidé zde jezdí i k obchodním centrům na jihu města. Stavba zatím nezahrnuje přestavbu křižovatek, které přijdou na řadu s navazujícími úseky.