Při nehodě způsobené zřejmě autem s autonomním řízením zemřel v Německu člověk

BMW Group Future Mobility Centre u Sokolova. Foto: BMWBMW Group Future Mobility Centre u Sokolova. Foto: BMW

Podle automobilky měl vůz nainstalovanou druhou úroveň autonomního řízení, která neumožňuje zcela automatické řízení vozu.

Při nehodě, kterou zřejmě způsobil automobil s autonomním způsobem řízení, zemřel v Německu jeden člověk a dalších devět lidí se zranilo. Uvedla to dnes policie. Automobil značky BMW s automatizovaným řízením náhle vjel do protisměru a způsobil dopravní nehodu, která se dotkla dalších tří aut, napsala agentura DPA. Automobilka BMW uvedla, že úroveň autonomního řízení ale nebyla taková, aby auto mohlo jet bez účasti řidiče na řízení.

Nehoda se stala v pondělí odpoledne u města Römerstein na jihozápadě Německa. Vůz s autonomním řízením BMW iX náhle vjel do protisměru, kde se srazil s auty značky Citroën a Mercedes Benz. Při srážce zemřel třiatřicetiletý muž, který cestoval na palubě vozu značky Mercedes Benz. Řidička Citroënu po střetu nezvládla řízení svého vozu a narazila do dalšího automobilu.

Během nehody, u které zasahovaly také čtyři vrtulníky, se zranilo devět lidí, a to včetně malého dítěte. Někteří z nich byli ve vážném stavu. Nehodu vyšetřuje policie, která zatím nemohla vyslechnout třiačtyřicetiletého muže, který byl za volantem vozu BMW. Není tak jasné, zda auto řídil, či měl zapnutého autopilota.

Podle automobilky měl vůz nainstalovanou druhou úroveň autonomního řízení, která neumožňuje zcela automatické řízení vozu. „S druhou úrovní má vždy odpovědnost (za řízení) řidič,“ uvedla automobilka s tím, že spolupracuje s úřady a prošetřuje okolnosti nehody. Vůz byl podle BMW označen jako testovací kvůli sběru dat. Druhá úroveň autonomního řízení je v současnosti dostupná i v běžně prodávaných autech.

ČTK

Tagy autonomní mobilita autonomní řízení bmw
63 komentářů