Terminál kombinované dopravy u ostravského letiště odbavil první vlak, překladiště zvládne až 12 souprav denně
Prvním spojem dorazily návěsy z Itálie, nákladní linka bude v provozu dvakrát týdně.
Do nově vybudovaného terminálu kombinované dopravy u ostravského letiště přijel první vlak. Dne 14. srpna do něj z terminálu Interporto d’Abruzzo u italské Pescary dorazilo na 16 vagonech 32 návěsů společnosti Arcese Trasporti, která nedávno vytvořila nové nákladní spojení mezi Itálií a jižní částí Polska. Fungovat by mělo dvakrát týdně. Na území Itálie jej bude provozovat Captrain Italia, v Rakousku ČD Cargo a v Česku se o provoz postará Lokorail.
Ostravský terminál, jehož vlastníkem a provozovatelem je prostřednictvím dceřiné společnosti TKD Ostrava Mošnov rakouská skupina Innofreight, se nachází v areálu Ostrava Airport Multimodal Parku, který se rozkládá na ploše 52 hektarů a bezprostředně navazuje na další průmyslové zóny v okolí Letiště Ostrava. Po dokončení výstavby (kromě terminálu kombinované dopravy) bude zahrnovat více než 234 tisíc metrů čtverečních skladových, výrobních a kancelářských ploch. Své místo v areálu najde například i nové logistické centrum České pošty.
V následujících týdnech by měla překládací zařízení začít využívat také společnost MSC. V plánu je pak dobudování tzv. portálových jeřábů. Areál, za jehož výstavbou stojí developer Concens Investments, má strategické umístění na plánované „Nové hedvábné stezce“, která bude ve středoevropském měřítku unikátní svou velikostí a maximální kapacitou překládky.
Projekt v hodnotě 750 milionů korun získal 250 milionů podpory z Operačního programu doprava. Překladiště zvládne odbavit až 12 vlakových souprav za den. Je trojkolejné s délkou 730 metrů, což umožní nakládku i 700 metrů dlouhé soupravy, tedy soupravy s maximální povolenou délkou v České republice.