Vídeň má první stanici metra s dveřmi na nástupišti, jde o přípravu na automatický provoz
Vedení metra v centru Vídně totiž čeká v příštích letech velká změna, která souvisí s nově budovanou trasou U5.
Vídeň se od tohoto týdne může chlubit první stanicí metra, kde fungují dveře oddělující nástupiště od kolejí. Dveře byly instalovány ve stanici Volkstheater v centru města na trase U2. Jde o přípravu na provoz metra bez strojvedoucích.
Vedení metra v centru Vídně totiž čeká v příštích letech velká změna, která souvisí s nově budovanou trasou U5. Celý projekt má hodnotu zhruba 2,1 miliardy eur (cca 55 miliard Kč), financuje jej město i stát. Trasa U5 se stane první v rakouské metropoli s plně automatickým provozem (bez strojvedoucích). Částečně se buduje nově, od stanice Rathaus směrem na Karlsplatz ale v roce 2026 převezme trasu od dnešní U2. Ta bude od radnice převedena do nové trasy jižním směrem k nádraží Matzleinsdorfer Platz. Prodloužení metra spojené se změnou trasy je pro Vídeň premiérou, důvodem je podle města optimalizace stávající dopravní sítě.
A právě z důvodu zavedení automatického provozu na nové trase U5 je třeba instalovat automatické dveře i na části dnešní trasy U2, která se v budoucnu změní na U5. Konkrétně jde o stanice Karlsplatz, Museumsquartier, Volkstheater a Rathaus.
Vídeňské metro má zatím celkem pět tras (U1–U4, U6); jejich délka činí v součtu přes 80 kilometrů. Práce na nových trasách začaly na podzim 2018.