CZ LOKO získalo objednávku na tři drezíny MUV 75, poslouží v hutích i při hubení plevele
Konstrukce vozidel bude vycházet z dříve vyrobených vozíků pro Správu železnic, která jich od června 2018 odebrala od CZ LOKO padesát.
Společnost CZ LOKO získala objednávku na tři motorové univerzální vozíky MUV 75. První z nich bude začátkem příštího roku předán huti Liberty Ostrava, další dva poputují v letech 2023 a 2024 ke společnosti JARO Česká Skalice, která se mimo jiné zabývá hubením nežádoucí vegetace na železnici.
Společnost Liberty Ostrava provozuje v areálu o rozloze 650 hektarů železniční dopravu na vlastní vlečkové síti, která zahrnuje 250 kilometrů kolejí a téměř 900 výhybek. Kolejová doprava uvnitř závodu přitom neslouží pouze k zásobování surovinami a odvozu hotových výrobků, ale v mnoha případech je také součástí výrobního procesu. S údržbou infrastruktury bude od začátku roku 2023 pomáhat motorový univerzální vozík MUV 75.
Konstrukce tohoto vozidla bude vycházet z dříve vyrobených vozíků pro Správu železnic, která jich od června 2018 odebrala od CZ LOKO padesát. MUV 75 je dvounápravové vozidlo s hydrostatickým přenosem výkonu. Maximální rychlost činní 75 km/h. Standardně je vybaveno spalovacím motorem Caterpillar CAT C4.4 o jmenovitém výkonu 130 kW. Kabina umožňuje přepravu sedmi osob včetně strojvedoucího. Za kabinou se nachází nízká kapota hnacího agregátu, pracovní plošina o nosnosti 5 tun a u zadního čela hydraulický nakládací jeřáb. Vozidlo je uzpůsobeno tak, aby mohlo být případně upraveno pro jiné účely. V rámci modifikací jej lze využít jako cisternu, sněhový pluh nebo frézu, skříňové vozidlo pro přepravu nářadí, sekačku travného porostu, křovinořez, měřící vůz aj.
U společnosti JARO Česká Skalice budou nové drezíny sloužit k hubení plevelů. Za tímto účelem společnost aktuálně využívá postřikovací zařízení, chráněné vlastním patentem umístěné na starších drezínách MUV 69.2. Nově dodaná vozidla mají přinést zjednodušení obsluhy, snížení výdajů za provoz, zvýšení maximální rychlosti a neomezený přístup na veřejnou železniční síť po roce 2025. Tuto možnost přinese dosazení evropského zabezpečovače ETCS, který bude od 1. ledna 2025 podmínkou pro přístup na hlavní železniční tratě v České republice. Využito přitom bude stávajícího projektu, podle kterého jsou systémem ETCS zpětně vybavována vozidla MUV 75 Správy železnic.