CZ LOKO získalo objednávku na tři drezíny MUV 75, poslouží v hutích i při hubení plevele

Drezína MUV 75. Autor: CZ LOKODrezína MUV 75. Autor: CZ LOKO

Konstrukce vozidel bude vycházet z dříve vyrobených vozíků pro Správu železnic, která jich od června 2018 odebrala od CZ LOKO padesát.

15 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
erik

Při troše snahy by se MUV dal přebudovat na převoz 10 cestujicích na méně využívaných lokálních tratích do 10km, když může být minibus, pak proč ne minivlak…..

Karl vB.

A to byste kvůli 10 cestujícím udržoval trať a ještě podstupoval nákladný schvalovací proces na „osobní drezínu“?

erik

Jste ještě nezkušený mladík. Existují silnice, kudy projede minibus, kde necestuje víc lidí, co by se nevešlo do jednoho taxíku a přesto neexistuje případ, že by ředitel okresní správy silnic volal po tom, aby ta silnice byla zrušena, protože není důvod ji udržovat. Bylo by lépe, kdybyste svůj volný čas věnoval něčemu jinému, než-li surfováním po internetu, neboť jak vidno, je to pro vás ztracený čas.

Doktor Trychtýř

Jsou na MUV nějaké předpisy ohledně bezpečnosti při střetu (TSI)?

Chleba Nakup

Odolnost je dána přímo tou zkratkou „MUV“ (Motorový Útočný Vozík, tzn. musí něco vydržet).

Pája

👏😆

Jiří Kocurek

Jsem si na něm přestavil komapnyju šermířů, něco takového: https://cdn.knihcentrum.cz/6888249_nocni-hlidka.jpg

Josef Švejk

Taková krásná drezína a takové ošklivé LEDky na to dávají! Proč se nepodívají, jaká dělají světla někde na západě?

Joker

Nerozumím Vám, jde o funkčnost zařízení a ne o designovou soutěž v Miláně nebo Paříži.

Otakar

To sice ano, ale proč to neudělat hezké, pokud to nebrání technické specifikaci? Bude se na to x desítek let koukat, tak proč hnus?

Karl vB.

Nejedná o vozidlo pro komerční přepravu osob, ale o pracovní vozík, např. pro traťové hospodářství. Proto je design podřízen především funkčnosti.
Pokud se do něčeho vloží tzv. „designeři“, tak to nemusí vždycky dopadnout dobře – viz Škoda Roomster, u které pan „designer“ asi prožil hodně bezesných nocí, než zplodil takový paskvil.
https://en.wikipedia.org/wiki/%C5%A0koda_Roomster#/media/File:Skoda_Roomster_front_20091212.jpg
Oč lépe působí střízlivý design u VW Caddy…

SaulGoodman

Já nejsem úplně příznivec „na vzhled to nejezdí“ a zrovna světla si myslím, že dělají opravdu hodně (viz starý/nový panter), takže si myslím, že stojí za to u dopravních prostředků investovat do hezčích.

Nicméně tady s vámi plně souhlasím, je to čistě účelový pracovní stroj, tam je hlavní snadná údržba. Stejně je to jen plechová krabice s minimem nějakých designových prvků. Tohle jsou navíc prostě zcela minimalistická světla, forma určená funkcí. Nic urážlivého.

Karl vB.

Souhlasím s vámi, proto jsem předeslal, že to není určeno pro komerční přepravu osob.
Pokud světlo přijde k úhoně, tak se objedná standardní universální typ, který tam dal výrobce a nemusí se ve skladovém hospodářství držet speciální atypická položka „světlo pro MUV 75/ model 2022“, když toho jezdí měně, než 100 ks celkem.

Chleba Nakup

To i Fiat Multipla má lepší design než Roomster.

Karl vB.

Ano, ta italská „příšerka“ ale byla (na rozdíl od Roomstru) praktická pro vícepočetné rodiny, které si nemohly dovolit koupit nějaké drahé sedmimístné vozidlo.
Nástupce Freemont vypadá už zdaleka líp, je to vlastně jen „lokalizovaný Dodge Journey“ a ojetý se teď dá koupit za 200 – 300 tis. CZK..