Kdo bude provozovat vlaky mezi Prahou a Mnichovem? BEG vyřadil vítěznou dceru rakouských drah
Německý organizátor dopravy musí vybrat nového vítěze pro maximálně pětiletou smlouvu.
Bavorská železniční společnost (Bayerische Eisenbahngesellschaft) musí znovu vybírat provozovatele dálkových vlaků mezi Prahou a Mnichovem na německé straně. Provoz měla od prosince 2023 převzít původně dceřiná firma rakouských spolkových drah ÖBB Allegra, ta ale byla nakonec vyřazena.
O vyřazení rakouského dopravce informoval bavorský rozhlas Bayerische Rundfunk. Vyřazení ze soutěže znamená, že BEG jako organizátor dopravy a objednatel musí rozhodnout o novém vítězi z loni podaných nabídek. O vyřazení rozhodla bavorská hospodářská komora, která ale důvody nekomentovala. Podle rozhlasu měla zřejmě pochybnosti, zda se nová železniční společnost může spolehnout na potřebnou finanční a technickou podporu mateřské společnosti ÖBB.
Kdo další se ještě přihlásil, není jasné. Jistá je účast Die Länderbahn, který dosud tyto výkony zajišťuje pod značkou Alex: proti vítězství Allegry podala námitky. Stávající dopravce čelí dlouhodobě kritice, že výkony na této trase nezvládá. Provoz na rameni Mnichov – Regensburg – Hof má od konce příštího roku převzít DB Regio. Mluvčí ÖBB Bernhard Rieder pro BR uvedl, že situace lituje. Firma se ale neodvolala, aby dál neblokovala proces výběr dopravce.
BEG hledal v soutěži dopravce na přechodný kontrakt na dobu maximálně pět let, poté by měl vlaky na této trase provozovat jediný dopravce, který vzejde z otevřené soutěže. Podle dohod českého ministerstva dopravy a BEG automaticky obě strany respektují, koho si na svém území vyberou za dopravce.