Video: Modernizace Opavské běží téměř nepřetržitě, kolejový rošt nahrazuje pevná jízdní dráha
Trať bude celá zatravněna, proměnou prochází tři zastávky.
Dopravní podnik Ostrava (DPO) představil posun v modernizaci tramvajové trati v Opavské ulici v Porubě. Jde o letos největší investici do infrastruktury v rámci DPO.
„Na stavbě se pracuje téměř nepřetržitě, včetně dní pracovního volna, s výjimkou technologických přestávek. To může mít samozřejmě dočasný dopad na kvalitu bydlení v okolí stavby, ale naším cílem je dokončit stavbu co nejrychleji, abychom obyvatele obtěžovali co nejméně. Nevyhovující deštivé počasí bylo zatím pouze dva dny, takže jsme rádi, že práce intenzivně pokračují. Věříme, že v září si již cestující budou užívat jízdu po nové trati,“ doplňuje generální ředitel a předseda představenstva DPO Daniel Morys.
Celkem 1,6 kilometru dlouhý úsek prochází kompletní proměnou. Trať už nebude na klasickém kolejovém roštu, ale buduje se pevná jízdní dráha. Provoz tak bude tišší, navíc bude celá trať zatravněna. Současně dochází k rekonstrukci stávajících tří zastávek: Telekomunikační škola, Poruba vozovna a VŠB-TUO, směr centrum. „V celém úseku stavby jsou již odstraněny původní koleje včetně nástupišť. Stabilizoval se podklad a nyní se už montuje nová konstrukce pevné jízdní dráhy. Začínají se pokládat i kolejnice. Definitivně bylo odstraněno také zábradlí ve středu tratě,“ popsala aktuální stav prací mluvčí DPO Karolína Šnoblová.
V porovnání s předchozím stavem bude zábradlí v ose kolejí pouze v zastávkách z důvodu bezpečnosti, v širých úsecích bude trať nově bez zábradlí. „Detail, patrný ale na první pohled, který spolu se zatravněním výrazně zvýší estetickou hodnotu veřejného prostoru,“ dodala Šnoblová.
Proměna za 236 milionů korun začala letos 1. července. Buduje se v úseku mezi křižovatkami s ulicí 17. listopadu a ulicí Martinovskou. Zakázku získala společnost TSS Grade. Hotovo má být do konce srpna. Video je k dispozici zde.