Wizz Air neuspěl s žádostí létat s nákladem do USA, americký úřad má pochybnosti o maďarském protějšku
Podobné žádosti jsou obvykle formalitou, Wizz Air narazil na velký odpor.
Nízkonákladová letecká společnost Wizz Air požádala o povolení létat s nákladním Airbusem A330F, který provozuje, do Spojených států amerických. Americké ministerstvo dopravy nicméně žádost zamítlo. Důvodem má být nedůvěra Federálního úřadu pro letectví FAA v bezpečnostní dohled ze strany maďarského protějšku.
Wizz Air požádal o licenci pro zahraniční letecké společnosti 22. ledna. Licence by mu umožnila provozovat charterové lety mezi Evropou a USA. Podobné žádosti jsou obvykle formalitou, Wizz Air však narazil na silný odpor. Proti byly například některé asociace nebo sdružení pilotů, palubního personálu, ale i odborové organizace. Žádost poté nízkonákladový dopravce revidoval – ale zjevně ne natolik, aby zabránil odmítnutí z Washingtonu.
Americké Ministerstvo dopravy nicméně upozorňuje, že Wizz Air může žádost podat znovu, jakmile budou vyjasněny všechny otázky. Nejde o problém s leteckou společností samotnou, ale s vládním dohledem. Aerolinka zatím na žádost o komentář nereagovala.
Airbus A330-243F s registrací HA-LHU ve hnědobílém nátěru a s nápisem Hungary Air Cargo je ve vlastnictví maďarské vlády. Ta letoun zakoupila během pandemie pro zajištění schopnosti transportovat náklad v dobách, kdy nejsou k dispozici jiné nákladní kapacity komerčních dopravců, což se právě během pandemie ukázalo jako ožehavý problém. Dopravní letka maďarského letectva disponuje jen jedním provozuschopným Antonovem An-26. V listopadu roku 2020 objednané dva Embraery C-390 letectvo zatím k dispozici nemá.
Osm let starý širokotrupý Airbus převzali Maďaři po Qatar Airways Cargo. Pro letoun zpočátku téměř nebylo využití, nyní často létá mezi Budapeští a Čínou.