V Otrokovicích začaly trolejbusy využívat novou trať na Štěrkoviště
Jde o první rozšíření trolejové sítě v aglomeraci Zlín – Otrokovice po 22 letech.
Dopravní společnost Zlín-Otrokovice (DSZO) začala s provozem trolejbusů po novém úseku v Otrokovicích. Měří celkem 950 metrů a díky němu mohou jezdit trolejbusy až na točnu Štěrkoviště.
Úsek ke Štěrkovišti vede odbočením od stávající trati vedené k otrokovickému nádraží. Prochází ulicemi Osvobození a Komenského. Ke stavbě došlo letos v prvním čtvrtletí, práce provedla společnost Elektroline za 10,7 milionu korun. Většinu zaplatila evropská dotace.
Kromě autobusů linky 55 nově na trase jezdí i parciální trolejbusy. „Po dodání dalších potřebných bateriových trolejbusů se jejich počet nasazovaných na lince č. 55 v blízké budoucnosti ještě zvýší. Pro město Otrokovice to znamená výraznou ekologizaci provozu MHD, neboť trolejbusy na rozdíl od autobusů neprodukují v místě své jízdy žádné emise a pohybují se s výrazně nižší úrovní hlučnosti,“ uvedl dopravce v tiskové zprávě.
„Jakmile silničáři dokončí plánovanou rekonstrukci křižovatky ulic Komenského a Nadjezd, plánujeme prodloužit zatrolejovaný úsek od sokolovny v Komenského ulici až po zastávku Nadjezd. Toto další prodloužení trolejí o délce 276 metrů v jednom směru přijde asi na 5,5 milionu korun. Také u této investice budeme žádat o financování z Operačního programu Doprava,“ informoval ředitel DSZO Josef Kocháň.
Trolejové tratě ve Zlíně a Otrokovicích mají nyní celkovou délku 65,8 kilometru (měřeno v jedné stopě). Současné prodloužení v Otrokovicích je poměrně významnou událostí, ke které dochází po mnoha letech. Naposledy došlo k prodloužení trolejového vedení o 450 metrů při výstavbě obratiště Antonínova ve Zlíně v roce 2014, předtím vznikl nový zatrolejovaný úsek v roce 2000, když se prodloužila trasa trolejbusových linek na sídlišti Jižní Svahy ve Zlíně z původní konečné Česká na obratiště Kocanda.