Poslední žabotlam je po týdnu zpátky. Muzeální kus se do Prahy nevrátí
Na české železnici zřejmě není v posledních týdnech ostřeji sledovaného vlaku. Starý pražský pantograf 451.025, přezdívaný panťák, někdy emilka nebo
Na české železnici zřejmě není v posledních týdnech ostřeji sledovaného vlaku. Starý pražský pantograf 451.025, přezdívaný panťák, někdy emilka nebo nověji žabotlam, dnes udělal svým příznivcům radost. Po týdenní odstávce se vrátil do pravidelného provozu na městské lince S41 z Roztok do Libně. Potvrdil to mluvčí drah Petr Šťáhlavský.
Podle něj ale stále platí dřívější vyjádření drah, že žabotlam může v případě poruchy skončit ze dne na den, na žádnou větší opravu už nemá nárok. Zprávy z depa jsou ovšem mírně optimistické, podle některých by mohl padesát let starý vlak jezdit ještě celé léto. Provoz na městské lince zajišťuje pantograf (po nedávném vyřazení dvou stejně starých kolegů) spolu s třívozovou Regionovou.
České dráhy nyní s ROPIDem řeší, jak linku zabezpečit do budoucna. ROPID dal drahám na vymyšlení řešení lhůtu do konce května. Dráhy přitom popřely spekulace o tom, že by hodlaly staré žabotlamy revitalizovat. Jejich samonosná skříň je u všech vyřazených kusů natolik poškozená, že by to bylo podle vedení ČD vyhazování peněz.
Dráhy rovněž odmítly úvahy o tom, že by v Praze vypomohl muzeální pantograf, který je umístěn v Šumperku a o víkendu se prezentoval na oslavách 160 let Ústecko-teplické dráhy. Taková úvaha ovšem ve vedení ČD zazněla.