Třicet metrů vysoký most a obchvat Žiželic vyjde ŘSD levněji, než čekalo
Stavba by měla začít ve třetím čtvrtletí. Odstraní problematický úsek blízko průmyslové zóny Triangle.
Sdružení firem Silnice Group, Eurovia CS, SMP CZ, Valbek a Geofos vyhrálo soutěž na stavu obchvatu Žiželic na silnici I/27 nedaleko chomutovské dálnice D7 a průmyslové zóny Triangle. Stavba by měla začít během třetího čtvrtletí, má již všechna hlavní stavební povolení.
Informaci o vítězství sdružení přinesl na svém twitterovém účtu generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Radek Mátl. Nabídková cena je 820,6 milionu korun bez DPH. Druhým soutěžícím byl Metrostav DIZ.
Předpokládaná hodnota zakázky byla 864 milionů korun bez DPH, silničáři přitom zvolili formu Design&Build. Vítěz soutěže tak stavbu vyprojektuje i postaví. Délka stavby je téměř tři kilometry, její nejsložitější částí bude téměř čtyřistametrové přemostění údolí říčky Hutná. Most povede ve výšce až 30 metrů na potokem. Stavba díky přemostění rovněž odstraní i železniční přejezd. Měla by začít ještě letos, potrvá čtyři roky.
Stavba s oficiálním názvem „I/27 Žiželice, obchvat a přemostění“ má odstranit zřejmě nejproblematičtější úsek ze severočeské části frekventovaného tahu I/27. Současná trasa silnice klesá do údolí říčky Hutná, které je až 40 metrů hluboké. Serpentiny a prudké sjezdy do obce Žiželice jsou přitom, zejména v zimním období, pro řidiče nebezpečné. „Samotný průjezd obcí Žiželice je směrově a šířkově naprosto nevyhovující,“ píše ŘSD v dokumentaci.
Silnice I/27 je důležitou tepnou, která začíná na silnici I/8 v Dubí a pokračuje přes Litvínov, Most, Žatec, Jesenici, Kralovice, Plasy, Kaznějov, Plzeň, Přeštice, Klatovy až k hraničnímu přechodu Železná Ruda. V posledních letech se ji ŘSD snaží kultivovat především na Plzeňsku. Detailně je stavba popsána v informačním letáku.