Stát od července zpoplatní mýtným dalších téměř 400 kilometrů silnic I. třídy
Květen byl po březnu druhým nejsilnějším měsícem od počátku zavedení mýta v roce 2007.
Peněžní tok od dopravců směrem ke státu v podobě mýtného od července zase o něco zesílí. Síť zpoplatněných úseků se rozroste o dalších 373 kilometrů silnic I. třídy, celkem tak budou nákladní dopravci platit na 2 860 kilometrech dálnic a silnic. Oznámil to dnes provozovatel mýtného systému CzechToll.
„Rádi bychom na změnu upozornili především menší regionální dopravce, kteří se na uvedených komunikacích pohybují a doposud zde nemuseli platit mýtné. Je nutné, aby od 1. července měli na těchto úsecích silnic I. třídy řádně podepsanou smlouvu a vozidlo bylo vybavené palubní jednotkou,“ uvedl provozní ředitel CzechTollu Petr Chvátal.
Mýto představuje pro stát nevysychající zdroj příjmů, které navíc stále rostou. V květnu vybrané mýto meziročně vzrostlo o deset procent na 1,33 miliardy korun. Počet mýtných transakcí se zvýšil o šest procent. „Uplynulý měsíc s druhým nejvyšším výběrem v historii tak potvrdil, že květen patří tradičně z pohledu nákladní dopravy v Česku k silnějším měsícům,“ uvedl CzechToll. Dosud nejsilnějším měsícem je březen 2022, kdy výběrčí mýta získal platby ve výši 1,353 miliardy korun. Je to zatím nejvyšší vybraná částka za jeden měsíc od spuštění mýtného systému v roce 2007.
K rozšíření zpoplatnění letos už jednou došlo, když byly do systému v únoru zahrnuty nové úseky dálnic D6, D7, D11, D35 a D55 o celkové délce zhruba 52 kilometrů. Loni dálnice a silnice I. třídy státu vynesly rekordních 14,2 miliardy korun, letos se i díky rozšíření zpoplatněné sítě čeká další nárůst.
Nově zpoplatněné úseku od července 2022
silnice I/16 (Řevničov – Bezděčín, v délce 88,4 km)
silnice I/22 (Vodňany – Klatovy, v délce 75,2 km)
silnice I/27 (Plzeň, Litice – Klatovy, v délce 38,8 km)
silnice I/34 (Havlíčkův Brod – Koclířov, v délce 81,5 km)
silnice I/38 (Jihlava – Hatě, v délce 89,4 km)
Ke konci května bylo v systému elektronického mýtného zaregistrováno 683 tisíc vozidel s hmotností nad 3,5 tuny. Z toho 167 tisíc vozidel má domácí registrační značky, zbylá vozidla mají registrační značky ze zahraničí.