Komplikace pro D4: Soud zrušil stavební povolení pro přidružené stavby
Dálnici D4 mezi Příbramí a Pískem (přesněji úsek Háje – Mirotice) dostavuje od loňského června francouzský koncesionář DIVia (skupiny Vinci a Meridiam).
Jihočeský krajský úřad se musí znovu zabývat jedním ze stavebních povolení, na základě kterých se od loňska dostavuje dálnice D4 mezi Pískem a Příbramí. Konkrétně jde o 22 stavebních objektů navázaných na úsek Čimelice – Mirotice. Úřad musí povolení přehodnotit kvůli rozhodnutí Krajského soudu Ostrava. Informace se objevila na úřední desce Jihočeského kraje.
Na soud se obrátil Zdeněk Kvítek prostřednictvím advokáta Pavla Černohouse, který zastupoval i statkářku Ludmilu Havránkovou v případu dostavby dálnice D11 u Hradce Králové. Jihočeský krajský úřad původně potvrdil povolení vydané stavebním úřadem v Písku, proti kterému bylo podáno odvolání. Na základě Kvítkova podání a rozhodnutí ostravského soudu se jím ale musí znovu zabývat.
Nejde přitom o hlavní trasu dálnice, nýbrž o přidružené stavby, jako jsou přeložky silnic II. a III. třídy, polních cest nebo opěrných zdí.
„Soudní rozsudek, který byl doručen na konci dubna 2022, zrušil rozhodnutí Krajského úřadu Jihočeského kraje o odvolání, kterým bylo potvrzeno prvoinstanční stavební povolení vydané městským úřadem v Písku, pouze z důvodů několika formálních pochybení, respektive z důvodů nesprávného vzájemného zapodmínkování jednotlivých stavebních povolení, kterých je pro stavbu vydáváno více dle věcné příslušnosti úřadů a věcné náplně. Předpokládáme, že tyto nedostatky bude možné v krátké době napravit a dosáhnout tak toho, že nedojde k ohrožení termínů realizace celého úseku,“ sdělil mluvčí ministerstva dopravy František Jemelka.
Dálnici D4 mezi Příbramí a Pískem (přesněji úsek Háje – Mirotice) dostavuje od loňského června francouzský koncesionář DIVia (skupiny Vinci a Meridiam). Dálnici financuje a staví v rámci projektu PPP, projekt nese název Via Salis (z lat. Solná stezka). Pro řidiče má být dálnice otevřena v prosinci 2024.