Liberec bude dál prověřovat trasu tramvajové trati na největší sídliště města
Radnice nechá prověřit, zda je nutné vybudovat tunel pod ulicí Košickou a zda je nutné rozsáhlé bourání budov v ulicích Dr, Milady Horákové a Na Žižkově.
Liberec bude dál prověřovat, kudy vést tramvajovou trať na největší sídliště města do čtvrti Rochlice. Jde o dílčí změny preferované takzvané dolní varianty přes ulici Dr. Milady Horákové. Další postup při přípravě novostavby tramvajové trati jednohlasně schválili zastupitelé města.
Podle studie proveditelnosti si výstavba vyžádá zhruba 1,7 miliardy korun, změny by měly stavbu zlevnit. Radnice nechá prověřit, zda je nutné vybudovat tunel pod ulicí Košickou a zda je nutné rozsáhlé bourání budov v ulicích Dr. Milady Horákové a Na Žižkově. Podle studie proveditelnosti totiž bude potřeba přes 200 milionů korun na výkupy pozemků a zbourání více než 60 objektů.
Nová trať by měla vést z centra přes sídliště Dobiášova do Zeleného Údolí. Na největším sídlišti stotisícového města, kde žije zhruba 15.000 lidí, jezdí pouze autobusy. Náporu cestujících to ale v některých časech nestačí, i když ve špičkách jezdí spoje po pěti minutách.
Vybudováním tramvajové trati do Rochlice se radnice zabývá už od roku 2002. Z navržených variant byla původně preferovaná takzvaná horní varianta od zastávky U Lomu přes sídliště Broumovská. Minulé vedení města ale za vhodnější vybralo variantu trasy přes ulici Dr. Milady Horákové. Podle zpracovatelů studie proveditelnosti se ale městu vyplatí jen v případě, pokud bude realizovat i druhou etapu, tedy následné prodloužení trati na sídliště Vesec a Doubí. Náklady za druhou etapu odhadli na 740 milionů korun. V takovém případě by tramvaje za den přepravily asi 15.000 cestujících, při realizaci jen první etapy do Zeleného Údolí zhruba 8000.
ČTK