Brno spustilo reklamu na cestování MHD. Vypočítává v ní, kolik ušetří
Podle Dopravního podniku města Brna je cestování MHD zhruba třikrát levnější než autem.
Dopravní podnik města Brna (DPMB) zahájil novou informační kampaň, ve které se pod názvem #JezdiMHD snaží vysvětlit, kolik mohou lidé v porovnání s jízdou autem ušetřit. Podle dopravce je rozdíl až trojnásobný.
V kampani DPMB počítá úsporu podle průměrného nájezdu 13 km na den a jednoho cestujícího. S roční jízdenkou tak podle dopravce každý ušetří 697 Kč měsíčně. Tato úspora ale platí za předpokladu, že jede sám v autě. DPMB ale do nákladů na provoz auta zahrnul pouze palivo, nikoliv další výdaje spojené s osobním autem.
Brno vysvětluje výhodu MHD i na tom, že se ceny jízdenek deset let neměnily. „Osobně MHD fandím, a to nejen jako politik, ale i jako cestující. Cena jízdného se v Brně nezvyšovala od ledna 2012. Zatímco před deseti lety zaplatili cestující za roční předplatní jízdenku 20,2 % průměrné měsíční mzdy, aktuálně je to o 7,4 % méně,“ podotýká Markéta Vaňková, primátorka města Brna.
„Roční šalinkarta stojí stejně jako dvě plné nádrže do osobního auta. Navíc se neustále snažíme zlepšovat a modernizovat naše služby. Myslím si, že právě teď je ta nejvhodnější doba, aby je cestující začali hojně využívat,“ řekl Miloš Havránek, generální ředitel DPMB.
Od roku 2017 navíc mohou cestující využít dotaci od města Brna. Pokud platí za odpad a splní podmínky, město jim na roční jízdenku přispěje 1 425 Kč, tedy třetinu její ceny. Denní jízdné tak vyjde na 9 Kč.
Informační kampaň je možné vidět ve vozech MHD, a to ve formě polepů, letáků či kartiček v handy držadlech. Jednotlivé vizuály se objeví i na sociálních sítích podniku. V průběhu roku je v plánu další rozšíření.