Hybridy na lokálky zatím nemíří, České dráhy ale mluví o naději od výrobců
Z tržních konzultací ČD vyplynulo, že se několik výrobců zabývá možnostmi vývoje a výroby malého vozu.
Malé hybridní vozidlo, které by kombinovalo pohon z trolejí a baterií a posloužilo by jako náhrada řady 810, na trhu zatím není. Takový je výsledek tržních konzultací, které pořádaly České dráhy. Dopravce nicméně sdělil, že se výrobci o vývoj takového vozu zajímají. Ke konzultacím se jich přihlásilo 11.
Mělo by jít o vůz pro 50 až 70 cestujících. „Neobdrželi jsme žádné konkrétní nabídky poptávaných vlaků, aktuálně je nemá žádný výrobce ve své nabídce. Konzultace pro nás však byly přínosné, protože hned několik výrobců nás informovalo, že se zabývají možnostmi vývoje a výroby podobného vozidla,“ uvedl člen představenstva ČD zodpovědný za osobní dopravu Jiří Ješeta.
Díky této naděje od výrobců upustily České dráhy od nápadu, že by se na vývoji takového vozu finančně podílely. „Počkáme, co výrobci v budoucnosti nabídnou. Přechodnou dobu bychom chtěli řešit s využitím stávajících vozů a také nákupem moderních motorových vozů z druhé ruky,“ doplnil Ješeta. Jako příklad uvedl motoráky RS 1 RegioShuttle.
České dráhy hodlaly na základě předběžných tržních konzultací vypsat tendr na dodávku až 200 dvouzdrojových vozů. Baterie by se dobíjely z troleje nebo z dobíječky v koncových stanicích. Vozy by byly nasazovány především na lokálky, které ústí na koridory.
Výsledek tržních konzultací není žádným překvapením. Podobně dopadly i konzultace na klasické diesely, zrušena byla i soutěž na pronájem vozidel. Náhrada dosluhujících motoráků 810 a Regionov tak stále zůstává nevyřešena.