Oprava Barrandovského mostu začíná. Čekají se dlouhé kolony, dráhy posílí zbraslavské vlaky
První etapa je naplánována na 110 dní a zahrne jižní polovinu mostu. Dojde k uzavření nájezdu na most od Strakonic.
Praha se bude muset v následujících letech vyrovnat s uzavírkou srovnatelnou s nedávnou modernizací dálnice D1. Velká oprava Barrandovského mostu za 600 milionů začne naplno v pondělí a hned od začátku bude mít výrazné dopady na provoz. První etapa je naplánována na 110 dní a zahrne především jižní polovinu mostu.
Dojde k uzavření nájezdu na most ze Strakonické (ze směru od Strakonic). Magistrát proto doporučuje jako objížďku při cestě na východ metropole velký pražský okruh (D0), k dispozici bude i možnost otočení do protisměru na rampě u Lihovaru. Dočasně bude také otevřen sjezd z Pražského okruhu do Libušské ulice, který je již od vzniku okruhu uzavřen. To má ulevit Modřanské ulici.
Opravy mostu, který denně využije na 144 tisíc vozidel, dopadnou i na MHD. Autobusová linka 125 bude rozdělena vedví. Pod původním číslem bude od pondělí zkrácena do trasy Skalka – Sídliště Petrovice – Háje (nástupní zastávka v Opatovské ulici). Zavedena bude linka X125 v trase Smíchovské nádraží – Háje – Jižní Město. Organizátor dopravy ROPID to zdůvodňuje snahou o to, aby se nepřenášelo zpoždění z Barrandovského mostu až do Petrovic a Hostivaře. Ostatní linky přes most zůstávají beze změn, podle ROPIDu je ale třeba počítat se zpožděními. Posíleny budou tramvajové linky 17 a 21, prvně jmenovaná bude všemi spoji obsluhovat celou trasu Sídliště Modřany – Vozovna Kobylisy.
Zapojí se i České dráhy, které na žádost ROPIDu zavedou od pondělí v pracovní dny provoz posilových spojů mezi stanicemi Praha-Zbraslav a Praha-Braník. Ve špičce pojedou motorové soupravy mezi Zbraslaví a Braníkem každou čtvrthodinu. Na zastávce v Modřanech a ve stanici Braník je možný přestup na další spoje MHD, především na tramvajové linky do centra Prahy. „Provoz posilových vlaků bude vyhodnocen během června a podle jejich obsazenosti se rozhodne o dalším provozu,“ doplnil mluvčí ČD Petr Šťáhlavský.
Dělníci pracovali na Barrandovském mostě už od roku 2020, práce zahrnovaly sanaci pilířů a základů mostu pod hladinou Vltavy a nezasahovaly do dopravy. Nyní na to naváže rekonstrukce nosné konstrukce. Most spojuje Prahu 4 a 5, měří přes 340 metrů a je na něm osm jízdních pruhů a dva chodníky. Stavěl se v letech 1978 až 1988, od té doby neprošel větší rekonstrukcí.
Podrobné informace jsou v prezentaci TSK k rekonstrukci Barrandovského mostu.
Etapa 1
• uzavřena rampa Strakonická → Barrandovský most
• uzavřena jižní polovina mostu směrem na Jižní spojku
• směr Smíchov → Jižní spojka převeden do protisměru
• Smíchov → průplet Barrandovský most – pouze jediný jízdní pruh
• Modřanská → Barrandovský most – pouze jediný jízdní pruh
Rekonstrukce vrchní stavby Barrandovského mostu v jednotlivých letech
• 2022: podetapa I – počet dní dopravních omezení: 110 dní (původně v plánu: 180 dní)
Práce na jižní polovině jižního mostu, práce na rampě Strakonické, spodní části rampy Barrandovské a na spodní části mostů přes Vltavu nad ulicí Strakonická
• 2023: podetapa II – počet dní dopravních omezení: 92 dní (původně v plánu: 150 dní)
Práce na severní polovině jižního mostu, práce na horní části rampy Barrandovské a také na spodní části jižního mostu přes Vltavu
• 2024: podetapa III – počet dní dopravních omezení: 92 dní (původně v plánu: 150 dní)
Práce na severní polovině severního mostu, dále práce na spodní části mostů přes Vltavu nad ulicí Modřanská
• 2025: podetapa IV – počet dní dopravních omezení: 82 dní (původně v plánu: 130 dní)
Práce na jižní polovině severního mostu a na spodní části severního mostu přes Vltavu