DPP vypsal tendr na geotechnický monitoring pro další úsek metra D
Veřejnou soutěž na stavební firmu pro úsek Olbrachtova – Nové Dvory hodlá DPP vypsat „v nejbližších týdnech“.
Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) vypsal tendr na geotechnický monitoring a pasportizaci pro stavbu dalšího úseku metra D, a to od stanice Olbrachtova po Nové Dvory (I.D1b). Předpokládaná hodnota zakázky je 680 milionů korun.
Stavba nové trasy metra D začala letos koncem dubna první etapou Pankrác – Olbrachtova. Zakázku už loni získalo sdružení firem Subterra, Hochtief a Strabag za 13,75 miliardy korun.
Veřejnou soutěž na stavební firmu pro navazující úsek Olbrachtova – Nové Dvory hodlá DPP vypsat „v nejbližších týdnech“. Půjde o výstavbu tří stanic Nádraží Krč, Nemocnice Krč, Nové Dvory, tří mezistaničních tunelů od stanice Olbrachtova po Nové Dvory a přístupových tunelů z lokality depa Písnice.
Před zahájením stavby musí DPP sehnat firmu, která zajistí geotechnický monitoring a pasportizaci. Monitoring spočívá mimo jiné ve sběru informací o chování horninového masivu při jeho zasažení výstavbou nebo probíhajícími přírodními procesy. Úkolem pasportizace je před zahájením samotné výstavby zjistit a zdokumentovat aktuální stav konstrukcí budov nad zemí, stávajících tunelů metra a inženýrských sítí. Stejná revize pak proběhne po dokončení metra.
Celá trasa metra D bude dlouhá 10,6 km s celkovým počtem 10 stanic (4 ražené, 5 hloubených a 1 povrchová): Náměstí Míru, Náměstí bratří Synků, Pankrác, Olbrachtova, Nádraží Krč, Nemocnice Krč, Nové Dvory, Libuš, Písnice a Depo Písnice.