Dvorecký most přes Vltavu v Praze postaví Metrostav TBR, Firesta a Strabag za 810 dnů
Vítězná cena činí 1,075 miliardy korun, odhadovaná cena při vypisování tendru loni na podzim byla 972 milionů korun.
Pražská rada dnes odsouhlasila výběr firmy, která postaví Dvorecký most přes Vltavu mezi Smíchovem a Podolím. Vítězem tendru se stalo sdružení firem Metrostav TBR, Firesta-Fišer, rekonstrukce, stavby a Strabag. Stavba má začít v létě.
„Z celkem pěti nabídek nabídlo konsorcium společností nejlepší nabídku z hlediska ceny, doby zhotovení i záruční doby,“ sdělil deníku Zdopravy.cz radní pro dopravu Adam Scheinherr. Vítězná cena činí 1,075 miliardy korun při době výstavby 810 dnů. Odhadovaná cena při vypisování tendru loni na podzim byla 972 milionů korun. Vedle ceny, délky výstavby (15 pct.) a délky záruční doby (10 pct.) se hodnotila i kvalita týmu (5 pct.). Od minulého týdne má Praha pro most pravomocné stavební povolení.
Dvorecký most překlene Vltavu v úseku mezi zlíchovským a podolským břehem a spojí tak městské části Praha 4 a Praha 5. Východní vyústění mostu bude u Žlutých lázní severně od Jeremenkovy ulice, západní bude poblíž tramvajové zastávky Lihovar. Ta získala novou podobu během předloňské rekonstrukce Nádražní ulice, barrandovská trať je tak na napojení tratě od Dvoreckého mostu připravena. Součástí projektu je nová tramvajová a autobusová zastávka Dvorecký most.
Pro pražskou MHD je Dvorecký most jednou z nejzásadnějších staveb. Má se stát zárodkem takzvané jižní tramvajové tangenty, propojující významné tramvajové tratě vedoucí od Barrandova a Modřan. Tramvajím se oproti zajížďce přes Palackého most zkrátí cesta až o šest kilometrů. Díky novému mostu bude možné zrušit část autobusových linek vedoucích přes Barrandovský most.
Dvorecký most bude určen jen pro MHD, cyklisty a chodce, v případě nutnosti jej budou moci využívat i vozidla záchranného systému.