Zbývá posledních šest metrů. Přes koridor u Uherska se začíná klenout dálniční most
Dálnice D35 povede v místě opěr asi 11 metrů nad nynějším terénem tak, aby byla dodržena podjezdná výška tratě.
Společnost Eurovia začala v noci na dnešek s otáčením druhé poloviny dálničního mostu u Uherska přes železniční koridor. Během šestihodinové výluky se podařilo otočit most o 21 metrů, na noc ze soboty na neděli tak zbývá posledních šest metrů. Oznámilo to Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD).
„Otočit polovinu železobetonového mostu zvládne hydraulický píst silou pouhých 25 tun, i když by dokázal vyvinout desetkrát větší sílu,“ uvedl mluvčí ŘSD Jan Rýdl. Operace probíhá během nočních výluk na koridoru v časovém rozmezí od 21:40 do 4:00. Ačkoliv bude dotočeno už v neděli, poslední výluka skončí kvůli pokračujícím pracím až v úterý nad ránem.
Dálniční most dlouhý asi 175 metrů nad železniční tratí u Uherska je atypickou a komplikovanou stavbou. Dálnice D35 povede v místě opěr asi 11 metrů nad nynějším terénem tak, aby byla dodržena podjezdná výška železniční tratě. Překonává celkem šest kolejí. Jeho první polovinu otočili zaměstnanci firmy Eurovia o velikonočním víkendu.
Most i celý patnáctikilometrový úsek dálnice D35 Ostrov – Časy má být hotov do 22. prosince.