Zbývá posledních šest metrů. Přes koridor u Uherska se začíná klenout dálniční most
Otáčení mostu na D35 u Uherska. Pramen: MDČR/Eurovia
Dálnice D35 povede v místě opěr asi 11 metrů nad nynějším terénem tak, aby byla dodržena podjezdná výška tratě.
Tomu se fakt říká mistrovo dílo. Perfektně odvedená práce a hlavně účelná. Po dokončení tohoto úseku znatelné zrychlení cesty bez nutnosti lízat Pardubice nebo Hradec bude fakt supr.
Jednotka síly není tuna.
Kolik je minimální podjezdná výška? Urcite mnohem mene nez 11 metru, nebo se pletu?
Opěra je ta „zeď“ na konci mostu a dosahuje až k úrovni vozovky. A pata opěry je pod úrovní kolejnice. Takže se po nasčítá.
Kdy už konečně otevřou silnice k nádraží aby to nádraží nebylo k ničemu.
Až to bude vše hotové ?
Ona je na nic i uzavírka té spojovačky od nádraží do Městce. Nicméně otevření čekám dříve než se zprovozněním celé dálnice. Není k uzavírce důvod. Teď tomu překážel ten vybetonovaný oblouk, po kterém se posunovala parní polovina mostu. Byl zrovna na silnici, takže až ho celý zase rozbijí, mohli by silnici otevřít.
Uz aby to bylo hotove. Uz prvni usek D35 za Hradcem zrychlil cestu na vychod nejmene o 15 min. O to smutnejsi je situace na preklenutem 1. koridoru, kde se misto kupredu posovame bud nikam a nebo dokoce zpet.
To že se posouváme zpět je dání tím, že se železnice modernizuje v původní stopě.
Taky by silničáři měli stavět dálnici v původní stopě I/35, že? Tady je obecně vidět zvýhodňování silniční dopravy, kdy kapacita silnice se zvyšuje rovnou výstavbou kapacitní dálnice, a o VRT se jen mluví…
A kdo rika ze se koridory museji modernizovat v puvodni stope, staci z Uherska popojek o kus dale a mame zdu usek Usti-Chocen. Proc se stavi v puvodni stope? Uspora casu tam mohla byt dokonce vetsi nez poskytne tento usek dalnice. Zadne zvyhodnovani dalnic, pouze neschopnost na strane zeleznice.
O moc rovnější než Pardubice-Choceň to neuděláte. A když to tam uděláte na 200 km/h tak začne vadit „traktor na dálnici“.
Tím chci říct, že buď rychlá kapacitní trať na 200 km/h bez pomalých vlaků, nebo musíte obětovat kapacitu, nebo rychlost. Všechny tři věci mít nemůžete, brání tomu fyzikální vlastnosti světa. Cyklista ani traktor nesmí na dálnici. A proto taky nemůže osobák na VRT zastavovat co 5 km.
Krásný příklad, který mě nutí vzpomenout na slova prarodičů: „Vy mladí byste chtěli všechno a hned!“.
A utekli od toho v polovině a nedodělali to.
Ona ta současná silnice železnice vede kolem kostela či středem návsi? Nevede, žejo.
Zkuste jet po I/35 na kole a zkuste totéž po železničním koridoru. Nebo ho přecházet kdekoliv, 50 m od přejezdu.