Stavbaři budou otáčet druhou polovinu dálničního mostu přes koridor u Uherska

Otáčení dálničního mostu v Uhersku. Foto: Správa železnicOtáčení dálničního mostu v Uhersku. Foto: Správa železnic

Stavbaři následně obě části stavebně spojí a budou moci most, připravený nejprve podél tratě, dokončit.

Budovatele dálnice D35 čeká po 14 dnech druhá polovina náročného úkolu, který spočívá v otočení dálničního mostu přes železniční koridor u Uherska. Operace začne v noci z pátku na soboty a potrvá do úterních brzkých ranních hodin. Výluky na železnici budou probíhat v časovém rozmezí od 21:40 do 4:00, dotčené vlaky budou jezdit přes Velký Osek a Hradec Králové s autobusovým napojením na Kolín a Pardubice. Vlak IC 519 bude zrušen bez náhrady. Podrobnosti jsou na stránkách Českých drah.

První polovinu mostu otočili zaměstnanci firmy Eurovia o velikonočním víkendu. Nyní je čeká obdobná operace s tím, že následně obě části stavebně spojí a budou moci most, připravený nejprve podél tratě, dokončit. „Budou pokračovat nezbytné práce, jako pokládka živičných vrstev, montáž svodidel, dokončení odvodnění a vedení kabelovodů, vodorovné značení, montáž protihlukových stěn,“ uvedla mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Petra Drkulová. Most i celý úsek D35 Ostrov – Časy má být hotov do 22. prosince.

Dálniční most dlouhý asi 175 metrů nad železniční tratí u Uherska je atypickou a komplikovanou stavbou. Dálnice D35 povede v místě opěr asi 11 metrů nad nynějším terénem tak, aby byla dodržena podjezdná výška železniční tratě. Překonává celkem šest kolejí.

Úsek z Časů do Ostrova měří 14,7 kilometru, sdružení firem Metrostav, Eurovia a Swietelsky stavební ho staví od prosince 2018. Náklady dosáhnou 3,3 miliardy korun.

Tagy D35 D35 Časy - Ostrov ŘSD
10 komentářů