Přestupní terminál v Bohunicích je před dokončením, tramvaj přijede koncem léta
Zkušební provoz s cestujícími je naplánován na prosinec.
Lidé, kteří míří v posledních dnech do bohunické nemocnice či do univerzitního kampusu, už mají před očima téměř hotovou podobu přestupního terminálu. Jeho ústředním bodem je konečná tramvajová zastávka, která je řešena úvraťově, tedy se dvěma koncovými slepými kolejemi bez klasické objízdné smyčky. Tramvajové nástupiště bude kompletně zastřešené stejně jako navazující zastávky pro trolejbusy a autobusy. Novou podobu má i autobusová a trolejbusová smyčka, která zčásti vede nad tramvajovým kolejištěm, které ústí z tunelu pod Jihlavskou ulicí. Před nemocnicí se aktuálně pokládá dlažba mezi kolejemi a nástupišti, řekla ČTK mluvčí dopravního podniku Hana Tomaštíková.
Zhruba za čtyři měsíce už by se měla na nové trati k nemocnici objevit první tramvaj bez cestujících k prvním zkouškám tratě a veškerých zařízení. Zkušební provoz s cestujícími je naplánovaný až na prosinec, kdy zde začne jezdit linka 8.
Veškeré hrubé stavby jsou již hotové a nyní se pracuje na tom, aby na trati, která začíná odbočkou za zastávkou Osová, byly všechny potřebné technologie a vybavení. Koleje už jsou z velké části položené v otevřených úsecích a pokládají se v tunelu, kde už je také část hotová. Dělníci montují v tunelu elektroinstalaci a v podzemní zastávce Západní brána už jsou usazené eskalátory a dělníci montují výtahy. Na přesunuté zastávce Osová jsou hotové výtahy, které chyběly cestujícím s kočárky, na vozíku či hůře se pohybujícím lidem.
Kvůli dokončovacím pracím u zastávky Nemocnice Bohunice ještě chodí lidé kolem oplocení a situace je poněkud nepřehledná, nicméně měnit už by se do konce roku neměla. Na konci minulého týdne se přesunuly zastávky v obou směrech do náhradní polohy a zůstat by to tak mělo do 10. prosince.
Stavba za 1,4 miliardy korun začala na podzim 2019. Jde o třetí novostavbu tramvajové tratě v Brně od poloviny 90. let minulého století. Mezi novodobé stavby patří prodloužení tratě v Líšni o jednu zastávku na Mifkovu a o jednu zastávku v Králově Poli do Technologického parku.
Veškeré hrubé stavby jsou již hotové a nyní se pracuje na tom, aby na trati, která začíná odbočkou za zastávkou Osová, byly všechny potřebné technologie a vybavení. Koleje už jsou z velké části položené v otevřených úsecích a pokládají se v tunelu, kde už je také část hotová. Dělníci montují v tunelu elektroinstalaci a v podzemní zastávce Západní brána už jsou usazené eskalátory a dělníci montují výtahy. Na přesunuté zastávce Osová jsou hotové výtahy, které chyběly cestujícím s kočárky, na vozíku či hůře se pohybujícím lidem.
Kvůli dokončovacím pracím u zastávky Nemocnice Bohunice ještě chodí lidé kolem oplocení a situace je poněkud nepřehledná, nicméně měnit už by se do konce roku neměla. Na konci minulého týdne se přesunuly zastávky v obou směrech do náhradní polohy a zůstat by to tak mělo do 10. prosince.
Stavba za 1,4 miliardy korun začala na podzim 2019. Jde o třetí novostavbu tramvajové tratě v Brně od poloviny 90. let minulého století. Mezi novodobé stavby patří prodloužení tratě v Líšni o jednu zastávku na Mifkovu a o jednu zastávku v Králově Poli do Technologického parku.
ČTK