Siemens má třetí zakázku na dvouzdrojové jednotky Mireo B Plus, zamíří do Dánska
Jednotka ujede s bateriemi zhruba 80 kilometrů.
Siemens Mobility dodá dánské železniční společnosti Midtjyske Jernbaner sedm jednotek Mireo Plus B. Pro výrobce jde o třetí kontrakt na dodávku dvouzdrojových jednotek, které kombinují provoz napájením z trakčního vedení a baterií. Umožní tak jízdu i mimo elektrifikované tratě.
Jedná se o první zakázku na tento typ vozidel v Dánsku a je součástí pilotního projektu k záměru, který má za cíl nahradit všechna naftou poháněná kolejová vozidla na dánském území. Sedm dvouvozových regionálních elektrických jednotek bude dodáno do konce roku 2024 a budou provozovány na dvou tratích v dánském regionu Midtjylland.
„Je to zásadní krok v naší zelené přeměně, ale také významný krok k dosažení cíle, kterým je uhlíkově neutrální vlaková doprava na celém území Dánska,“ řekla Martha Vrist, generální ředitelka společnosti Midtjyske Jernbaner Drift A/S.
Dvouvozová regionální elektrická trakční jednotka Mireo Plus B nabízí 120 míst k sezení a disponuje nejvyšší provozní rychlostí 140 km/h, dojezd při napájení z akumulátorů činí zhruba 80 kilometrů. Trakční akumulátory mohou být nabíjeny z trakčního vedení 25 kV za jízdy i za stání na elektrifikovaných úsecích a rekuperací brzdné energie vlaku. Akumulátorový systém je umístěn pod podlahou a je nainstalován ve dvou kontejnerech. Použity jsou lithium-iontové akumulátory s dlouhou životností.
Jedná se o třetí objednávku jednotek Mireo Plus B, kterou společnost Siemens Mobility obdržela, a první mimo území Německa. Společnost Landesanstalt Schienenfahrzeuge Baden-Württemberg (SFBW) si objednala 20 jednotek Mireo Plus B v roce 2020 a společnost Niederbarnimer Eisenbahn (NEB) 31 jednotek v roce 2021. Tato akumulátorová technologie byla více než rok intenzivně testována prostřednictvím předběžné verze na prototypové elektrické jednotce Desiro ML ÖBB Cityjet eco v běžném provozu s cestujícími v Rakousku.