Pražský dopravní podnik připravuje tramvajovou trať do Malešic, požádal o posouzení EIA
U malešické smyčky DPP plánuje povrchového parkoviště pro 133 aut v místě dnešního autobazaru.
Pražský dopravní podnik (DPP) požádal o posouzení vlivu na životní prostředí (EIA) pro tramvajovou trať, která má vést Počernickou ulicí a zajistit lepší napojení malešického sídliště na MHD. ČTK to zjistila z databáze EIA. Podle předložené dokumentace by DPP chtěl stavbu zahájit na začátku roku 2025 a dokončit ji na konci roku 2027, termín je však předběžný a může se změnit.
„Trať bude napojena na stávající tramvajovou trať ve Vinohradské ulici a ukončena bude kolejovou smyčkou na východním konci Počernické ulice před křižovatkou s ulicí Dřevčickou,“ stojí v dokumentaci. Délka kolejí má být 2,3 kilometru a podnik na nich plánuje šest zastávek.
Součástí záměru budou úpravy trati ve Vinohradské mezi zastávkami Vinohradské hřbitovy a Krematorium Strašnice, kde se budou nové koleje napojovat na stávající trať. U Dřevčické ulice a smyčky, kterou bude trať v Malešicích končit, pak DPP plánuje povrchového parkoviště pro 133 aut v místě dnešního autobazaru jako náhradu za 66 zrušených parkovacích stání v Počernické.
Praha připravuje i další tramvajové tratě. Nedávno DPP otevřel asi kilometrový úsek kolejí ze stanice Sídliště Barrandov do Holyně, který v budoucnu plánuje prodloužit do Slivence. Loni podnik dokončil smyčku na Zahradním Městě a prodloužení kolejí z Pražského povstání na Pankrác a před časem zahájil stavbu nové smyčky u stanice metra Depo Hostivař a trati z Modřan do Libuše. V létě chce město zahájit stavbu tratě na Dědinu a také budování mostu mezi Dvorci a Zlíchovem, který bude určen pro tramvaje, pěší a cyklisty.