Naděje pro D52 trvá. Krajský soud smetl další žalobu komplikující stavbu dálnice

Vizualizace dálnice D52 u obce Bavory. Foto: ŘSDVizualizace dálnice D52 u obce Bavory. Foto: ŘSD

Nová studie o vlivu stavby na životní prostředí má být hotová letos.

Série soudních sporů o povolení dálnice D52 z Brna na česko-rakouské hranice pokračuje jedním z vítězstvích Jihomoravského kraje.

Krajský soud v Brně zamítl žalobu Dětí Země na zrušení Územního plánu Mikulova a Zásad územního rozvoje, které stavbu dálnice umožňují. Soud jen zveřejnil informaci o svém rozhodnutí, písemné vyhotovení rozsudku zatím není k dispozici.

Jde o vyřešení další ze série žalob proti koridoru D52, které zatím končí stejnými výsledky. Kvůli opačnému rozhodnutí soudu ve sporu o Územní rozhodnutí Obchvatu Mikulova se ŘSD letos rozhodlo znovu zpracovat posouzení vlivu stavby na životní prostředí (EIA). Nově jako celý, 23 km dlouhý úsek. „Chceme mít posouzení do konce roku,“ řekl ředitel brněnského závodu David Fiala.

Verdikt soudu znamená i nadále možnost získání územního rozhodnuti a stavebního povolení. „Chceme ho získat v rámci jedné žádosti ve spojeném řízení,“ doplnil Fiala.

Aktuální plán počítá se zahájením stavby v roce 2025. Spojení více úseků do jedné dokumentace má přinést snížení počtu sporů. Ty se často týkaly i způsobu překonání Novomlýnských nádrží. Dálnice povede ve stopě současné silnice první třídy I/52, Mikulovu se vyhne po léta plánovaném obchvatu. Přes nádrže povede buď po samostatném násypu, nebo po estakádě, o vhodnější variantě má rozhodnout EIA. Pod Pálavou mají vzniknout také dva ekodukty pro bezpečnou migraci zvěře.

Tagy D52 Jihomoravský kraj Ředitelství silnic a dálnic ŘSD
41 komentářů