Navždy jen pro Česko a Slovensko. Dráhy nepočítají s pendolinem do jiných zemí
ETCS do pendolin bude muset být schválené jen v Česku a na Slovensku.
Jednotky řady 680 čeká zřejmě až do konce své životnosti doprava pouze na českých a slovenských kolejích. Vyplývá to ze zveřejněné smlouvy na instalaci ETCS do pendolin na profilu zadavatele. Ještě v předchozí, dříve zrušené zakázce bylo podmínkou i schválení ETCS pro provoz v Rakousku, nyní už stačí jen homologace pro Česko a Slovensko.
České dráhy původně pořizovaly pendolina s plánem jezdit s nimi například do Německa či Rakouska. Krátce jezdily jednotky i do Vídně.
Mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský potvrdil, že se dál počítá jen s nasazováním na tratě v Česku a na Slovensku. „Počítáme i nadále se stávajícím modelem provozu na páteřních tratích v ČR a na Slovensku. Kmenovou tratí bude i nadále Praha – Bohumín s doplňujícími výkony např. Praha – Cheb nebo Bohumín – Košice. Homologace do Rakouska je v současné chvíli nadbytečná, protože na těchto výkonech počítáme především s využitím lokomotiv 1216 a 193 (Taurus a Vectron) a jednotek railjet a ComfortJet,“ vysvětlil Šťáhlavský.
Vybavení sedmi jednotek zabezpečovačem ETCS je zatím nejdražším projektem v přepočtu na jedno vozidlo. Jedna jednotka vyjde na 59,2 milionu korun. Vysoké náklady na jednotku způsobuje i skutečnost, že náklady na prototyp se rozpočítají jen mezi sedm souprav. Dosud byla nejvyšší cena za vybavení ETCS u jednotek RegioPanter a InterPanter, kde jedna jednotka vychází na 23 milionů korun.
Zakázku na instalaci ETCS získala ČD-Telematika, která dodá do pendolin zabezpečovač od Alstomu.