Na dálnici D4 čekat nelze. ŘSD zahájilo další opravu na hlavní silnici I/4 a přiškrtilo provoz
ŘSD řidičům doporučuje, aby pro cesty na jih a jihozápad Čech využívali dálnici D3 a silnici I/3, respektive D5 a I/27.
Loňské trápení řidičů na hlavním severojižním tahu I/4 má pokračování i letos. Silničáři se vrátili na úsek od Chraštic k hranici Středočeského a Jihočeského kraje, jehož rozsáhlou opravu za více než 100 milionů zahájili loni v září. V říjnu pak zmizeli před zimou.
Doprava je v místě vedena kyvadlově v jednom pruhu, v kritických časech je řízena zaměstnanci stavby. Podle Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) nebylo možné z opravou vyčkat další tři roky na dokončení souběžně budované dálnice D4. „Využití silnice pro běžný provoz v kombinaci s dalším nárůstem nákladní dopravy obsluhující výstavbu D4 by způsobilo úplný rozpad vozovky,“ uvedlo ŘSD. Práce potrvají až do 11. září.
Uzavírky a kyvadlový provoz přitom trápily řidiče na I/4 i téměř celé loňské léto. Koncem července skončila oprava silnice v přilehlém úseku mezi Milínem a Chrašticemi, aby v září navázala oprava výše zmíněného úseku. „Řidičům v každém případě doporučujeme, aby pro dálkové cesty mezi Prahou a Českými Budějovicemi využívali primárně silnici I/3 a dálnici D3, pro cesty z Prahy na západ Šumavy pak raději kombinaci dálnice D5 a silnice I/27,„ řekl mluvčí ŘSD Jan Rýdl.
Provoz na I/4 přitom letos naruší i výstavba dálnice D4, která začala geodetickými pracemi a skrývkou ornice už loni. „Na konci léta je v plánu zakládání spodních staveb některých mostních objektů,“ oznámilo ministerstvo dopravy. Krátkodobě stavba dálnice omezí provoz na I/4 při napojování výjezdů ze stavby. Dvě delší omezení po celou stavební sezonu se podle ministerstva „čekají u Milína, kde je již zúžená silnice I/4 a dále u Mirotic, kde v dubnu začnou práce na rozšíření silnice na dálnici“. Ostatní práce budou probíhat po celé trase mimo stávající provoz na I/4.
Výstavba úseku dálnice D4 mezi Příbramí a Novou Hospodou je prvním tuzemským projektem partnerství veřejného a soukromého sektoru (PPP) při výstavbě a provozu dopravní infrastruktury. Řídí ho sdružení Via Salis francouzských firem Vinci Concessions, Vinci Highways a Meridiam. Investice zahrnuje dostavbu 32 kilometrů a modernizaci dalších 16 kilometrů již zprovozněných úseků. Stavba má být podle smlouvy hotova v prosinci 2024, dalších 24 let ji má konsorcium provozovat.
Dnes jsme obnovili práce na opravě sil. I/4 mezi Chrašticemi a hr. STC kraje. Frézujeme 1JP v délce 1km podél Nového rybníka. Provoz je řízen regulovčíky. Počítejte se zdržením! Ve Čt. 7.4. zahájíme souběžně druhý 1km dl. úsek od Zálužan na hranici kraje. pic.twitter.com/j4VfHJdUuA
— ŘSD Středočeský kraj (@RSD_Stredocesky) April 5, 2022