Velká výluka mezi Ohradou a Palmovkou začne v pondělí, DPP zahájí opravu mostu
Oprava tramvajového mostu přinese i omezení železniční dopravy na tratích pod ním.
Pražskou tramvajovou dopravu čeká od pondělí nezvykle dlouhá výluka. Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) zahájí generální opravu zhruba 1,5 kilometru dlouhého úseku mezi Ohradou a Palmovkou, jehož součástí je půlkilometrový tramvajový most na rozmezí Žižkova, Karlína a Libně. Jde o nejdelší most v majetku DPP.
Právě most je hlavním předmětem oprav, které vyjdou na téměř 240 milionů korun. Postaven byl koncem 80. let a podle DPP je řada jeho součástí na konci životnosti. Most bude podle technického ředitele DPP pro povrchovou dopravu Jana Šurovského „oholen až na dřeň“, sanován, obnoví se izolace, řada dílů projde repasí, jiné se vymění.
Repasí projdou například brány, které drží troleje, nebo zábradlí. Vyměněny budou kolejnice a staré dřevěné pražce za nové betonové. Díky tomu se bude moci zvednout rychlost až na 60 km/h, když dnes jsou tramvaje v místech dilatačních spár zpomalovány až na 10 km/h.
Výluka potrvá 15 měsíců; během ní bude tramvaje suplovat náhradní autobusová linka X10. Tramvaje na obou koncích výluky budou přesměrovány.
Oprava tramvajového mostu přinese i omezení železniční dopravy na tratích pod ním. První výluka potrvá v květnu 11 dnů, bude se ale odehrávat jen v nočních hodinách mezi desátou večerní a půl pátou ranní. Stavbaři během ní na most namontují ochranné plošiny pro případ pádu materiálu.
Zhotovitelem stavby je sdružení COLAS CZ a FIRESTA-Fišer, rekonstrukce, stavby.