Obrazem: Brno chystá spojku dvou tramvajových tratí na severu města
Nové koleje spojí nynější konečnou stanici Štefánikova čtvrť s Čertovou roklí.
Brněnský magistrát zveřejnil vizualizace budoucí tramvajové spojky na severu města, která povede od stávající tramvajové smyčky Štefánikova čtvrť směrem k trati na Lesnou na třídě Generála Píky. Městští radní nedávno dal pokyn Dopravnímu podniku města Brna (DPMB), aby nechal vyhotovit projektovou dokumentaci pro stavební povolení. Stavba by měla začít v roce 2024, hotovo by mělo být v roce 2026.
Před stavbou samotné trati by měl být v roce 2023 zrekonstruován most přes železniční trať na Seifertově ulici, který je v havarijním stavu. Propojení radiály Merhautova (stávající linka 5) s třídou Generála Píky (stávající linky 9 a 11) bude měřit 1,25 kilometru. „Tímto propojením se mimo jiné odstraní stav, kdy v současné době jsou obě tratě ukončeny svou vlastní smyčkou a nelze je např. pro potřebu výluk nebo oprav variantně propojit. Obsluha území pak stojí na náhradní autobusové dopravě,“ píše se v dokumentaci EIA.
Nové koleje spojí nynější konečnou stanici Štefánikova čtvrť s Čertovou roklí. Tramvaj pojede po Merhautově a Okružní ulici ke křižovatce s tř. Gen. Píky, kde se napojí na stávající trať. V rámci stavby bude zrušena tramvajová smyčka Štefánikova čtvrť, která už je podle DPMB dopravně zastaralá. Při výstavbě tramvajové trati bude provedena i rekonstrukce dotčených úseků ulic. Nově vznikne zastávka Provazníkova, která zajistí přestup z trolejbusových linek 25 a 26.
Náklady na projekt jsou nyní předběžně vyčísleny na 800 milionů korun, město chce požádat o spolufinancování z unijních fondů.