Na D10 začíná první omezení. Nejprve u Staré Boleslavi, pak u Benátek a Kosmonos
Dálnici D10 letos čeká souběh několika větších stavební akcí.
Na dálnici D10 začne o víkendu první z letošních omezení provozu. Dálnici mezi Prahou a Turnovem letos čeká souběh více akcí najednou, které řidičům a cestujícím zkomplikují jízdu během celé stavební sezóny.
První omezení bude o víkendu víceméně jen „předkrmem“. U Staré Boleslavi dojde k víkendovému převedení provozu do jednoho jízdního pruhu kvůli dokončovacím pracím na mostě, který byl otevřen již loni v prosinci pár týdnů před plánovaným termínem. „Podle potřeby v závislosti na aktuálně plánované činnosti bude na mostě D10-016 a v jeho blízkosti uzavřen buď pravý, nebo levý jízdní pruh. V souvislosti s dokončením rekonstrukce mostu uvedeného do provozu v prosinci 2021 dojde k odstranění provizorního rozšíření vozovky a instalaci trvalých svodidel,“ řekl Martin Buček z týmu komunikace ŘSD. Další práce podle něj již probíhají pouze pod mostem, zejména na jeho odvodnění. „Současně bude provedena oprava povrchu vozovky po předchozí dopravní nehodě a zahoření havarovaného vozidla, ke které došlo v roce 2021 v době dopravního omezení,“ dodal.
Další práce začnou na začátku dubna na dvou místech. V noci ze soboty na neděli (2.–3. 4.) dojde ke zbourání mostu přes D10 z Kosmonos do Horních Stakor, jde o akci Krajské správy a údržby silnic Středočeského kraje (silnice III/2769). Kvůli tomu bude dálnice v úseku Kosmonosy – Bakov nad Jizerou zcela uzavřena. V pondělí 4. dubna začne oprava povrchu v levém jízdním pásu mezi Benátkami nad Jizerou a Tuřicemi. Provoz bude v režimu 1/1+2, zachovány tedy zůstanou čtyři pruhy. Hotovo má být do poloviny června.
Dvě akce u Benátek
U Benátek začne v dubnu i další velká akce, která má trvat rok. U části města Kbel začne rekonstrukce stávajících nevyhovujících protihlukových stěn podél dálnice a prodloužení úseku, kde budou vybudované. Jde o reakci na novou hlukovou studii. Zakázku získal za 93 milionů Metrostav Infrastructure. Dojde také k rekonstrukci samotných mostů a opěrných stěn a k výměně povrchu. Rekonstrukci vyžadují také opěrné stěny v dotčeném úseku stavby a položeno bude i nové vozovkové souvrství v délce 850 metrů.
Největší akcí, která má na D10 letos začít, je výstavba telematických systémů v hodnotě téměř miliardy korun. Kdy začne, není jasné, termín uzavírky nabídek se neustále posouvá. Ještě letos by měla začít také oprava mimoúrovňové křižovatky Bezděčín u Mladé Boleslavi. Jedná se výstavbu nové direktivní, jednosměrné větve křižovatky ve směru z pravého jízdního pásu dálnice ke stávající silnici I/16 směr Mělník, I/38 směr Nymburk, včetně odbočovacího pruhu na dálnici D10.
S opravami na dálnici D10 je dopravně svázána oprava na dálnici D0 (Pražský okruh), kde celou letošní stavební sezonu bude pokračovat kompletní rekonstrukce mostu přes Chlumeckou ulici, letos jeho východní části. Omezení zde začnou již v březnu. Demolice severní části východního mostu je plánována o víkendu 25.–27. 3. 2022. To se již v místě Pražského okruhu bude jezdit pouze po opravené západní části mostu v režimu 2+2 provizorní jízdní pruhy.
Poslední plánovanou akcí na D10 je rekonstrukce mostů u Svijan, jde o investici Libereckého kraje. Množství oprav na D10 v kombinaci s chystaným velkým omezením na průtahu Libercem na silnici I/35 může způsobit situaci, že po dlouhé době bude pro cesty z Liberce do Prahy rychlejší vlak. Ten jízdu zvládá, podobně jako za první republiky, zhruba za dvě a půl hodiny.