ŘSD přišlo o stavební povolení pro sjezd z D8 na Líbeznice a Mělník, úřad musí rozhodnout znovu
Ministerstvo uznalo odvolání jednoho z účastníků řízení a vytklo krajskému úřadu i ŘSD řadu chyb.
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) se musí vyrovnat s komplikací při přípravě stavby nového přímého sjezdu z dálnice D8 na silnici I/9 ve směru na Líbeznice a Mělník. Ministerstvo dopravy zrušilo rozhodnutí středočeského krajského úřadu, který loni v říjnu prodloužil původní stavební povolení z roku 2019. Úřad tak bude rozhodovat znovu.
Ministerstvo uznalo odvolání jednoho z účastníků řízení a vytklo krajskému úřadu i ŘSD řadu chyb. Podle ministerstva postupoval krajský úřad formálně, povolení prodloužil automaticky, aniž by například zkoumal možné změny podmínek v místě stavby.
Žádost o prodloužení stavebního povolení byla navíc podle ministerstva ze strany ŘSD nedostatečná. Chybělo například řádné zdůvodnění žádosti nebo doba, o kterou se má povolení prodloužit. Krajský úřad si proto musí informace dodatečně vyžádat. Stavební povolení v případě nezahájení stavby běžně vyprší za dva roky, pokud není podána žádost o jeho prodloužení.
„V pokračujícím řízení krajský úřad vyzve stavebníka k doplnění žádosti o návrh konkrétního
data, do kterého má být stavební povolení prodlouženo a o důvody, které vedou k jejímu podání. Důvodem podání žádosti nemůže být pouhé konstatování toho, že doposud nebyl vybrán
zhotovitel stavby. Následně krajský úřad prověří aktuální podmínky území a související rozhodnutí
opatří řádným a konkrétním odůvodněním,“ napsalo ministerstvo.
„Samozřejmě vydání nového rozhodnutí znamená časové zdržení tohoto správního řízení,“ uvedl mluvčí ŘSD Martin Buček. I přes komplikace ale chtějí silničáři se stavbou začít ještě letos. Práce mají trvat pět měsíců a vyjdou na 50 milionů korun. Nová odbočovací spojka bude dvoupruhová a 390 metrů dlouhá. Tendr na zhotovitele zahájilo ŘSD na přelomu ledna a února.
V současné době je dálnice na silnici I/9 napojena vratnou větví a stykovou křižovatkou, kde je značně obtížné odbočit vlevo na Líbeznice. Tvoří se zde proto dlouhé kolony. Přesun provozu na novou odbočovací větev bude znamenat, že se řidiči mířící na Líbeznice této stykové křižovatce vyhnou.
Na úpravu křižovatky má navázat i proměna silnice I/9. V úseku od D8 až do začátku obchvatu Líbeznice plánuje ŘSD její rozšíření na takzvaný střídavý třípruh, tedy uspořádání 2+1. K tomu má dojít v letech 2026 až 2027. Zde se cena za více než dvoukilometrový úsek odhaduje na více než 300 milionů.