Poláci prorazili nejdelší tunel na dálnici do Čech, termín otevření posunuli na rok 2024
Rychlostní silnice S3 vede až do Štětína, cestou se napojuje na dálnice A4 z Vratislavi do Drážďan a A2 z Varšavy na Berlín.
Polské ředitelství silnic a dálnic Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) zdolala důležitý milník při stavbě rychlostní silnice S3 směrem do Čech mezi Bolkówem a Kamiennou Górou. Dělníci v těchto dnech prorazili obě trouby dálničního tunelu, který na šestnáctikilometrovém úseku vzniká.
Zhruba 2 300 metrů dlouhý tunel je nejdelším v Polsku mimo město. Začal se razit v prosinci 2020, a to novou rakouskou tunelovací metodou, která spočívá v postupném navrtávání a odstřelu horniny. Na trase se buduje ještě kratší tunel o délce 320 metrů, který je hloubený s následným překrytím.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) slavnostně zahájila stavbu úseku Bolków – Kamienna Góra v létě 2020, tehdy se mluvilo o dokončení ve druhé polovině roku 2023. Nyní GDDKiA termín posunula na první polovinu roku 2024. Ve stejné době by se měl otevřít i poslední patnáctikilometrový úsek od Kamienné Góry k polsko-české hranici, kde se u Lubawky má polská dálnice napojit na českou D11. Češi ale nabrali oproti Polákům zpoždění, příhraniční úsek od Trutnova na sever se začne stavět nejdříve v roce 2023.
Rychlostní silnice S3 vede až do Štětína, cestou se napojuje mimo jiné na dálnice A4 z Vratislavi do Drážďan a A2 z Varšavy na Berlín.